hirdetés
2024. április. 28., vasárnap - Valéria.

Kenni kellett a növekedéshez – vallotta a gyógyszercég vezetője

Aktív része volt a GlaxoSmithKline (GSK) kínai vállalatának azokban a vesztegetésekben, amelyeket július óta vizsgálnak - közölte a kínai média rendőrségi forrásokra hivatkozva.

Korábban felmerült, hogy a világ egyik legnagyobb gyógyszeripari vállalatának kínai üzletkötői esetleg "önhatalmúlag" vesztegették meg klienseiket, mivel szerződésükben benne volt, hogy csakis törvényesen működhetnek, s például készpénzt nem is adhatnak orvosoknak, vagy kormányzati hivatalnokoknak.

A rendőrségi nyomozás során azonban bebizonyosodott, hogy a gyógyszerek felhasználóinak, beszerzőinek korrumpálása inkább volt vállalati gyakorlat, sem mint egyes személyek saját döntése. Mint kiderült, minden egyes nagyobb vevőhöz, kórházhoz tartozó csoport 10 millió jüan (373,9 millió forint), úgynevezett PR-kerettel rendelkezett.

A GSK China egyik vezetője Huang Hung beszámolt arról, hogy anyavállalatuk évi 25 százalékos bevétel-növekedést írt elő a számukra, ami az iparági átlagnál 7-8 százalékkal magasabb. A vállalati bérezést is e célokhoz igazították, s aki nem jól teljesített, annak az esetenként havi több ezer jüan (ezer jüan=37 400 forint) mínuszt jelenthetett. Az ügynökök csak úgy voltak képesek a tőlük elvárt teljesítményt, forgalomnövekedést elérni, ha a szabályokat áthágják.

A nyomozás kezdeti szakaszában a cég áthárította a felelősséget alkalmazottaira, de utóbb kiderült, a vállalat számviteli szakemberei igyekeztek leplezni a szabálytalanságokat, hogy az ellenőrzés során ne derüljön rájuk fény. Huang azt is elismerte, hogy a vállalati közreműködés nélkül a célfeladatok teljesíthetetlenek lettek volna.

A közbiztonsági tárca korábban megfogalmazott gyanúja szerint a GSK China alkalmazottai kormányzati hivatalnokokat, vezetőket fizettek le nagy összegekkel, gyógyszeripari szervezeteket, alapítványokat vesztegettek meg, kórházakat és orvosokat pénzeltek közvetlenül és közvetve, hogy növeljék eladásaikat, vagy emeljék termékeik árait. A vesztegetésekbe korábbi információk szerint különböző csatornákon, utazási irodákon keresztül több mint 700 főt vontak be, az elmúlt hat évben állítólag 3 milliárd jüant (109,2 milliárd forint) fordítottak e célra.

(forrás: MTI)

cimkék

hirdetés

Könyveink