2019. október. 20., vasárnap - Vendel.

Bejuthatnak a hasnyálmirigybe a bélben élő baktériumok, ahol a hasnyálmirigy-daganatban felhalmozódva annak a növekedését serkenthetik.

Először találtak zsírszövetet túlsúlyos és elhízott emberek tüdejében ausztrál kutatók – számolt be tanulmányukról a BBC hírportálja.

Christof Koch agykutató állítja, hogy a halál jelenlegi meghatározása mind tudományos, mind pedig orvosi szempontból helytelen, írja a hvg.hu.

A hidak rejtett hibáinak feltárására használt technológia a beteg térdízület diagnosztizálására is bevethető – számolt be a BBC hírportálja.

Az emberi sejtek alkotta "miniagy" fejlődik a leglassabban az emberszabásúak közül – állapították meg svájci kutatók.

Egy új tanulmány szerint az e-cigaretta "inhalálása" már rövid idő alatt is gyulladást okozhat a sejtekben a nemdohányzóknál.

Tumorokból vett szövetmintákból növesztett organoidok segítségével megállapítható, melyik kemoterápia a legjobb, írja a PharmaOnline.

Az immunrendszer így olyan daganatokat is meg tud semmisíteni, amelyeket az immunterápia más formái nem képesek észlelni.