2017. október. 19., csütörtök - Nándor.

Svájci kutatók a vázizomban működő biológiai óra felfedezésével egy lépéssel közelebb kerültek annak megértéséhez, hogyan működik a metabolizmus szabályozása, és hogyan járulhat hozzá az izom a cukorbetegség kialakulásához.

Békák bőréből, csótányok, sáskák agyából és a tengervízből is próbálnak kinyerni természetes antibiotikumokat, írja a Magyar Idők.

Francia tudósok állítják, rájöttek, mi okozza a diszlexiát: az érintettek szeme működik rendellenesen. A gyógymódról a hvg.hu ír.

A dohányzás és a túlsúly csökkentik, míg a tanulás és a fittség növelik a várható élettartamot, derül ki a 24.hu összeállításából.

Meglepő felfedezést tettek a tudósok: olyan rendszert találtak az agyban, ami elvezeti a szennyeződéseket, közli az Origo.

Az ondóban akár 27 különféle vírus rejtőzhet, így e testnedvnek nagy szerepe lehet a betegségek terjesztésében – írja az Origo.

A nők agyának jutalmazásért felelős része sokkal aktívabban reagál az önzetlen viselkedésre, mint a férfiaké.

Az intézmény eredményességének, önfenntartó képességének javítását célzó program kezdődik a Debreceni Egyetemen.