2024. március. 19., kedd - József, Bánk.

Az éneklés szintén összefüggött az agy jobb egészségi állapotával, bár ez a kórusban vagy csoportban való részvétellel kapcsolatos egyéb szociális tényezőinek is betudható.

Egy vizsgálati vakcina képes „betanítani” a T-sejteket a KRAS-mutációk felismerésére, közli az OTSZ Online

Az anyatejes táplálásnak kiemelt szerepe lehet a gyermekkori elhízás megelőzésében; a többi közt ezt mutatták ki a Debreceni Egyetem kutatói.

Egy új eljárással a genetikailag módosított tehenek emberi inzulint tartalmazó tejet termelnek, közli a GyártásTrend.

Újabb felmérés készült arról, hány lépést kell tenni az egészségesebb életért, a kutatás eredményeit, az Origo szemlézte.

A Psychological Medicine folyóiratban jelent meg  kutatók cikke, amelyben a több, mint 20 éves utánkövetési idejű, szkizofrénia spektrum zavarban szenvedő betegek bevonásával végzett OPUS I klinikai vizsgálat eredményeit ismertették.

A szervek közül különösen a szívvel kapcsolatos betegségek és halálesetek száma nőtt meg drámaian a Covid nyomán, írja a Portfolio.

A New England Journal of Medicine közölte a University of Lille kutatóinak közleményét, amelyben olyan egy fázis II. klinikai vizsgálat eredményeit részletezik, amelyben a második generációs anti-CD40L monoklonális antitest alkalmazását értékelték relapszáló szklerózis multiplex kezelésében.