2022. július. 05., kedd - Emese, Sarolta.

A dohai székhelyű Weill Cornell Medicine Qatar intézet kutatói a New England Journal of Medicine folyóiratban számoltak be új eredményeikről.

Az alacsony jövedelmű országokban a 20 évesek átlagos halálozási aránya közel háromszorosa volt a gazdag országokénak, írja az InfoStart.

A Tibeti-fennsík gleccsereit vizsgálták, amikor soha nem látott mikroorganizmusokra bukkantak. Kiolvadásuk új járványokat okozhat, írja az Index.

Ráleltek a sclerosis multiplex kezelésének új lehetőségére, miután két kulcsfontosságú fehérje funkcióit dekódolták, írja az Index.

A Chalmers Műszaki Egyetem és a Purdue Egyetem közös vizsgálatot végzett, melyben azt vizsgálták, hogy mediterrán étrend mellett a nagy vagy a kis glikémiás indexű élelmiszerek fogyasztása hatással van-e a 2-es típusú cukorbetegség kialakulásának kockázatára.

Június 28-án vehették át oklevelüket az MTA új doktorai. Az egyik legjelentősebb hazai tudományos címet legutóbb elnyert kutatók egyharmada nő.

A 24.hu szerint az új eredmények a nemek közötti különbségek molekuláris mechanizmusait is feltárták pikkelysömör esetén.

A gyomor és bélrendszeri megbetegedést okozó vírusok akár három napig is fertőzőképesek maradnak az édesvízben a mikroműanyagokhoz tapadva.