2022. december. 06., kedd - Miklós.

Az Zürichi Műszaki Egyetem (ETH Zürich) kutatói a Nature Structural & Molecular Biology hasábjain arról számoltak be, hogy új potenciális biomarkert találtak a Parkinson-kór korai kimutatására.

Az ember és a kutya közötti genetikai különbségek vizsgálata vezethet el a rákos megbetegedések jobb megértéséhez, írja a hvg.hu.

A betegség vagy sérülés miatt károsodott ujjízületek pótlása a jövőben az egyik legfontosabb egészségügyi piac lehet, írja az sg.hu.

Részben az antibiotikumok túlzott használatának tulajdonítható, hogy a szuperbaktériumok többféle rezisztens taktikát alakítottak ki, írja a Napi.hu.

Jelentős számú önkéntes bevonásával indul innovatív kutatás a körömelváltozások és a vitaminhiány közötti összefüggés bizonyítására.

A jelenleg még gyógyíthatatlan Alzheimer-kór kezelésének új korszakaként ünneplik a szakértők egy új szer klinikai tesztjének eredményeit.

A PLOS ONE folyóiratban megjelent tanulmányukban a Yale Egyetem kutatói arra a kérdésre keresték a választ, hogy milyen neurológiai elváltozások állhatnak annak a jelenségnek a hátterében, hogy az autizmusban szenvedők általában nem néznek partnerük szemébe egy beszélgetés során.

Az idegsejtek plaszticitásának eddig ismeretlen jellemzőit fedezték fel éber állat hippokampuszában magyar kutatók, közölte az ELKH.