2021. március. 02., kedd - Lujza.

Egy amerikai vizsgálat során 50-75 év közötti egészséges embereknél a memória javulását értékelték kakaóból kivont flavanolok adagolásának hatására.

Új megközelítéssel, a szomatikus és a szorongásos tünetek szempontjából vizsgálták az alvás és a koronavírus-járvány kapcsolatát.

A Pfizer/BioNTech koronavírus elleni oltása után az elhízottak szervezete mintegy felével kevesebb antitestet termel  mint az egészséges embereké.

Az OTSZ Online szerint egyre több adat igazolja, hogy 2-es típusú diabeteses betegekben meglepően magas a zsírmáj, az előrehaladott májfibrosis és cirrhosis előfordulása.

Több mint 87 ezer tudományos kutatást tettek közzé világszerte tudósok az új koronavírusról a járvány kezdete és 2020 októbere között.

A Clinical Cancer Research folyóiratban megjelent tanulmányukban a brisbane-i Berghofer Kutatóintézet szerzői egy új teszt prototípusáról számoltak be, mely képes a melanómás sejteken expresszálódó LC3B fehérje mennyiségi kimutatására.

Állást foglalt a Magyar Tudományos Akadémia Elnöksége az egyetemi átalakításokkal kapcsolatosan.

Kifejlesztették az első biológiai anyagot, amely a kémiai antibiotikum-terápiát helyettesítheti a tbc kezelésében – írja az MTI nyomán a hvg.hu.