2021. szeptember. 25., szombat - Eufrozina, Kende.

Az ausztrál Griffith University kutatócsoportja a Nature Communications folyóiratban közölte legújabb eredményeit, melyek szerint egy olyan anti-HIV fehérjét sikerült kifejleszteniük, amely képes a vírus szintjének csökkentésére a csontvelőben, a lépben és az agyban is.

Tizenhárom fiatal kutató mutathatta be produkcióját a FameLab tudománykommunikációs verseny magyarországi döntőjén.

Az Oxford/AstraZeneca-oltás vezető fejlesztői szerint a mostani járványt okozó Sars-CoV-2 típusú vírus hatása hamarosan a náthát is okozó szezonális koronavírusfajtákéhoz lesz hasonló.

A PharmaOnline szerint olyan új eljárásról számoltak be, mely lehetővé teszi, hogy a tumorellenes hatóanyagok kizárólag a daganatba kerülve aktiválódjanak.

Az OTSZ Online szerint napi legalább 7000 lépés gyaloglás középkorú felnőtteknél akár 70%-kal is csökkentheti a halálozást.

A PharmaOnline szerint CRISPR-Cas9 technikával olyan sejteket hoztak létre, amelyek egy biológiai gyulladáscsökkentő hatóanyagot bocsátanak ki.

A Szilícium-völgy milliárdosai mérhetetlen vagyonukat az emberi élet meghosszabbítását célzó projektekbe öntenék, írja a Portfolio.