2018. február. 23., péntek - Alfréd.

Négy olyan vírust is azonosítottak amerikai kutatók, amelyek az emberi sejtekre is hatást gyakorló, inzulinszerű fehérjéket termelnek, írja a PNAS tanulmánya. A felfedezés a cukorbetegség vagy a rák hátterében álló, eddig ismeretlen biológiai mechanizmusok feltárását eredményezheti.

A Válasz szerint a „szenzációnak”, miszerint III. Béla esetében kizárták a finnugor származást, pont az ellenkezője igaz.

Az ivóvízben lévő nitrát növeli a kolorektális daganatok kockázatát – állapították meg a dániai Aarhusi Egyetem kutatói.

Gyorsan osztódó őssejtként viselkednek az érett sejtek, és ez okozhat daganatokat – állapította meg egy amerikai tanulmány, amelyről az Index ír.

Egy kutatásban résztvevő mogyoróallergiás gyerekek mogyoróliszt-kapszulát szedtek fél éven át, hogy kialakuljon bennük a tolerancia.

Azonosította az Árpád-ház férfi tagjaira jellemző DNS-t III. Béla csontmaradványaiból az OOI vezette nemzetközi kutatócsoport, írja a Magyar Idők.

Első alkalommal rekonstruálták egy halott genomját anélkül, hogy a maradványaiból DNS-t vontak volna ki. A Nature Genetics-ben ismertetett módszerrel történelmi szereplők vagy saját őseink DNS-e is kikövetkeztethető lehet.

Az autizmust vér- vagy vizeletvizsgálattal kimutató tesztet fejlesztettek ki brit kutatók – adta hírül a BBC hírportálja.