hirdetés
2018. november. 19., hétfő - Erzsébet.
hirdetés

Hagyományos műtét, kisebb halálozási arány?

Új kutatások szerint a méhnyakrák hagyományos műtétje kisebb halálozási aránnyal jár, mint az újabb, minimális beavatkozással járó laparoszkópiás eljárás, írja az Index.

hirdetés

Két új tanulmány dolgozta fel a műtéti eredményeket, az írások a New England Journal of Medicine című szaklapban jelentek meg, ezeket ismertette az MTI. Az egyik tanulmányt egy tucatnyi ország több mint 30 kórházának adatai elemzésével végezték. Megállapították, hogy azok a nők, akiket a legkisebb beavatkozással járó műtéttel kezeltek, négyszer nagyobb valószínűséggel lettek újra rákosok, mint azok, akiket a hagyományos eljárással operáltak. A minimálisan invazív műtéttel kezelt 319 páciens közül 14-en, a hagyományosan operált 312 betegből ketten haltak meg.

A több mint egy évtizede ismert laparoszkópiás eljárás gyorsan elterjedt, noha hosszú távú, precíz vizsgálatok adatai nem álltak rendelkezésre. Néhány kórház visszatért a hagyományos műtéthez az után, hogy a kutatási eredményeket márciusban egy konferencián bemutatták. Az egyik ilyen a Texasi Egyetem houstoni Anderson Rákkutatási Központja volt, amelynek kutatója, Pedro Ramirez vezette azt a csoportot, amely a két új munka közül a részletesebb tanulmányt készítette. Véletlenszerűen jelöltek ki 631 pácienst az egyik vagy a másik eljárással végzett műtétre.

Legalább négy év elteltével a minimális beavatkozással járó laparoszkópiás eljárás után a betegek 86 százaléka, a hagyományos műtét után 96 százaléka volt életben. Tavaly, amikor a magasabb kiújulási és halálozási arányok kiderültek, leállították a kutatást.

A másik kutatás 2461 méhnyakrákos nő adatait elemezte, mindannyian radikális méheltávolításon estek át. Négy évvel a műtét után a minimális beavatkozással járó eljáráson átesettek 9,1, a hagyományos eljárással műtöttek 5,3 százaléka halt meg, közli a lap.

(forrás: Index/MTI)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
hirdetés
hirdetés