hirdetés
2019. február. 22., péntek - Gerzson.
hirdetés

Forró, fekete antidepresszáns

Két csésze kávé a felére csökkentheti az öngyilkosság kockázatát - állítják az amerikai Harvard Egyetem egy tanulmányának szerzői 200 ezer ember életvitelének hat éves nyomon követése alapján.

hirdetés

Mind a férfiak, mind a nők mezőnyében ugyanazt az eredményt kapták: azok, akik naponta 2-4 csésze (hosszú, azaz nem "erős") kávét isznak, 50 százalékkal kevésbé lesznek öngyilkosok, mint azok, akik egyáltalán nem, vagy alig isznak kávét, vagy koffeinmenteset szürcsölgetnek. A vizsgálatban a kutatók számoltak más koffeintartalmú italok fogyasztásával is, így teával, koffeines üdítőkkel és csokoládéval, ám a kávé mindegyiknél eredményesebbnek bizonyult enyhe antidepresszánsként a központi idegrendszer stimulálásában, a jó közérzetet biztosító hormonok - szerotonin, dopamin, noradrenalin - termelésében.

A kutatók mindazonáltal nem javasolják, hogy a krónikusan búskomorak elkezdjék magukat kúrálni kávéval, mivel a megnövelt koffeinbevitel nemkívánatos mellékhatásokkal járhat. Meglátásuk szerint napi - 2-3 csésze kávénál - 400 milligrammnál több koffein fogyasztása amúgy sem javít érzékelhetőn a kedélyen. Ezt az állítást arra alapozzák, hogy a napi 4 csészénél is több kávét ivók körében nem volt kevesebb az öngyilkosság, mint a 2-3 csészés mezőnyben - adta hírül a The Daily Mail című brit lap.

(forrás: MTI)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
hirdetés
hirdetés