2024. április. 26., péntek - Ervin.

A Covid-19 és a mikrobiom

Ha valaki megfertőződik a Covid-19-et okozó vírussal, gyakran fogékonyabbá válik más betegségekre is. Amerikai kutatók a hvg.hu szerint a bélrendszerben találták meg a magyarázatot.

Abban nem volt vita a szakemberek között, hogy kapcsolat van a koronavírus-fertőzés és bél mikrobiomjának (a bélben élő mikroorganizmusok rendszere) negatív változása között, azonban az, hogy maga a fertőzés váltja-e ki ezt, vagy egy eleve legyengült bélrendszer, és ennek megfelelően a sérült immunrendszer tette sebezhetőbbé a pácienseket, az egyelőre tisztázatlan. Egy új amerikai kutatás mindenesetre az előbbi mellé teszi le a voksot, írja a lap, jelezve: az eredmények azt sugallják, hogy a koronavírus-fertőzés közvetlenül befolyásolja a bélben lévő mikrobák egészséges egyensúlyát, tovább veszélyeztetve ezzel a betegeket.

Most, hogy feltártuk ennek a bakteriális egyensúlyhiánynak a forrását, az orvosok jobban be tudják azonosítani azokat a koronavírusos betegeket, akiknél a legnagyobb a kockázat a másodlagos véráram-fertőzésre – írják a kutatók a Nature Communications folyóiratban.

A kutatók a következőkben azt vizsgálnák, hogy miért szöknek ki bizonyos mikrobafajok nagyobb valószínűséggel a bélből a fertőzés során.

(forrás: hvg.hu)