Zéró tolerancia konferencia percről percre
A kormány minden korábbinál elszántabbnak tűnik a gyógyszerpromóció visszásságainak rendezésében, melynek rendkívül látványos elemeiként születtek az Országos Gyógyszerészeti Intézet első határozatai. De vajon a mostani döntésekből, vagy az azok kapcsán bejelentett tervezett intézkedésektől valóban változhat a nem kívánt promóciós gyakorlat? Közvetités percről percre.
A konferenciáról szóló beszámolónkat itt olvashatja!
12:16 Dr. Firniksz Judit,
A Réti, Antall és Madl Landwell Ügyvédi Iroda képviselőjének előadása, "A promóciós visszaélések egyéb vonatkozásai: büntetőjogi, fogyasztóvédelmi és versenyjogi aggályok" címmel.
Korrupció - alapkérdések
- autonóm döntési folyamatok a gazdasági működésben
- a befolyásolás határai
- a korrupció hosszútávú hatása a gazdaságra
Etikátlan magatartás a gyógyszerreklámban
Kiemelt figyelmet érdemel a szabályozásban, jogértelmezési vitát indithat az ismertetés és a reklám meghatározása, különválasztása.
Utalva a korábban elhangzottakra Firniksz Judit felhivja a figyelmet arra, hogy versenyjogi szempontból a transzparencia nem biztos, hogy mindig pozitiv hatást gyakorol.
A magyar piacra vonatkozóan személyes véleménye, hogy a jogalkotásnál mindig előrébb jár a gyakorlat - a Szolyák Tamás által említett önszabályozás lehet egy előzetes szűrő ezáltal komoly szerepe lehet a korrupció megelőzésében.
Fontos, hogy a bűncselekményt nem a vállalat követi el - kérdés, mikor kell vállalnia a büntetőjogi felelősséget?
Angol példát emlitve az ügyvédnő elmondja, hogy a cégek megfelelő, kellően szigorú belső eljárás esetén mentesülhetnek a felelősségre vonás alól, ugyanakkor az is igaz, hogy minden alkalmazottja után garanciát kell vállalniuk.
Eljárási szempontok
- felderités
- végrehajtás
- szankcionálás
Informátori díjak bevezetése, alacsony a bejelentési hajlandóság - a versenytársak ugyanakkor élénken figyelik egymást. Ám ez rengeteg kérdést vet fel - ki és mikor inditja meg az eljárást, ki dönt stb. - ez jelentősen megnyújtja a folyamatot, aminek hosszát tovább növelik a bizonyitási nehézségek.
Összegzésképp Firniksz Judit, újra a hatékony belső ellenőrzési rendszerek fontosságára hívja fel a figyelmet.
A konferenciáról szóló beszámolónkat itt olvashatja!
13:25 Dr. Holchacker Péter,
A BXP Strategies igazgatója a "Megújuló gyógyszerpromócióról" beszél.
Az ameikai érvrendszer szerint az orvoslátogató munkája nem tényleges információt átadó tevékenység, hanem puszta sales, értékesités. A gyógyszer egy áru, amit el kell adni.
Szintén utalva Szolyák Tamás előadására Holchaker Péter beszél a sztereotipiák erősödéséről. Nyugat-Európában, Amerikában gyakori, jól eladható üzenet: A gyógyszerpiac ugyanannyit, vagy többet költ a termékek promótálására, mint azok előállítására.
Ennek lehetséges következménye a promóció szabályozása, mellyel számoni kell.
Érdekes spirálhatás: ahhoz hogy a hagyományos promóciós technikák jól működjenek, egyre többet kell a szabályokon kivüli eszközöket használni - ennek következtében erősödik a gyógyszeripar negativ megitélése - minek eredményeképp egyre aktivabb szabályos promóciós tevékenységre kényszerül a vállalat.
Kitörési pontok
- push helyett pull stratégiák
- termék helyett szolgáltatás alapú stratégiák
- kiegészítő funkciók sora
A működésre gyakorlott hatások
- a hagyományos promóciótól el kell távolodni
- általános kommunikáció irányába kell mozdulni
- új elemzési-értékelési módszerek kialakulása várható
Mindez nem egyik pillanatról a másikra történik, hosszú folyamat.
Új típusú kockázatok
- paradigmaváltás
- szabályozási ellentmondások
- játékelméleti kihívás (látszólag nem éri meg elsőként lépni, ugyanakkor helyzeti előnybe kerül az, aki elsőként reagál)
A helyzet által megkövetelt paradigmaváltás nem merülhet ki plusz ügyvédek vagy online specialisták felvételében a céghez, a trendekből látható változásokra úgy kell reagálni, hogy az lehetővé tegye az érdemi átalakításokat.
A konferencia első előadásairól szóló közvetítést itt olvashatja.