hirdetés
2024. május. 02., csütörtök - Zsigmond.

Ráfizettek az Energiaspirálra

Két céget megbírságolt a versenyhivatal, mert nem igazolt gyógyító, illetve megelőző hatásokkal népszerűsítették az Energiaspirál nevű készüléket.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) csütörtöki közleménye szerint a Multi Webshop Kft., illetve a Csapó Invest Egészségjavító Termékgyártó és Forgalmazó Kft. a tájékoztatásokat reklámspotokban, televíziós vásárlási műsorokban, a vállalkozások saját honlapjain és egyéb termékleírásokban juttatták el a fogyasztókhoz. A hirdetésekben az eszköz pozitív hatásain túl több konkrét betegséget és azok tüneteit is felsorolták - például gerincproblémák, asztma, allergia, cukorbetegség -, ami azt a látszatot kelthette az érdeklődőkben, hogy a készülék ezekre a problémákra is megoldást nyújt.

A GVH kiemelte azt is: sérülékenyebbek, egészségi állapotuknál fogva kiszolgáltatottabb helyzetben vannak a reklámokkal szemben azok a fogyasztók, akiknek szervezetében valamilyen működési zavar, rendellenesség áll fenn.

A versenyhivatal eljárásában azt vizsgálta, hogy a tájékoztatásokban megfogalmazott állítások megfelelnek-e a valóságnak. A két cég állításaik igazolására természetgyógyászok véleményét, illetve fogyasztói tapasztalatokat mutatott be, a GVH gyakorlata alapján azonban nem tekinthetők tudományos bizonyítéknak a pozitív terméktapasztalatok, a betegektől, szakmai felhasználóktól származó vélemények - közölte a hivatal.

A GVH megítélése szerint a vállalkozások által benyújtott bizonyítékok nem feleltek meg a tudományos ismeretekkel, megalapozottsággal szembeni elvárásoknak, így egyik cég sem tudta bizonyítani, hogy a készülékkel ténylegesen elérhetőek-e a tájékoztatásokban kiemelt egészségi hatások.

A fentiek alapján a GVH megállapította, hogy a vállalkozások fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytattak, ezért a Multi Webshop Kft.-t csaknem 11 millió, a Csapó Invest Egészségjavító Termékgyártó és Forgalmazó Kft.-t pedig 1 millió forint bírság megfizetésére kötelezte - áll a közleményben.

(forrás: MTI)
hirdetés

Könyveink