hirdetés
hirdetés
2024. március. 28., csütörtök - Gedeon, Johanna.
hirdetés

Egyre nagyobb a hiszti-faktor szerepe a gyermekek elhízásában

A gyermekkori elhízás okainak vizsgálatakor egyre gyakrabban vetődik fel a gyerekeket egészségtelen termékek fogyasztására buzdító reklámok felelőssége - írja az [origo].

Egy most közzétett amerikai kutatás szerint a reklámokban látott logók és mókás figurák hatására egyre több gyerek követeli ki hisztivel a többnyire alacsony tápértékű, hízlaló ételek és italok megvásárlását.

Hogy jobban megismerjék a média szerepét a gyermekek egészségi állapotának alakulásában, a Johns Hopkins Bloomberg Közegészségügyi Intézetének kutatói most megjelent tanulmányukban az úgynevezett "hiszti-faktort" vizsgálták. "Hiszti-faktornak" nevezik azt a jelenséget, amikor a marketingüzenetek céltáblájává vált gyermekek nyafognak, hisztiznek a reklámozott termékekért. A kutatók azt vizsgálták, hogy a kisgyermekes édesanyák tapasztaltak-e hasonló jelenséget, és ha igen, hogyan reagáltak arra.

A vizsgálat során 3 és 5 év közötti gyermeket nevelő édesanyákat (összesen 64-et) kérdeztek meg - mivel ők a gyermekek táplálkozásának első számú felelősei, és általában ők választják ki a gyermekek tányérjára és poharába kerülő élelmiszereket, italokat. A kutatók feltérképezték a gyermekek életkörülményeit, a táplálkozási és médiahasználati szokásaikat, kedvenc termékeiket, a bevásárlások menetét, valamint az édesanyák "hiszti-faktorral" kapcsolatos tapasztalatait és kezelési módszereit.

Az eredmények alapján ugyan a gyermekek általános médiahasználati szokásai és a nyafogás között nem lehetett összefüggést találni, viszont a televízióból ismert figurák felismerését szoros összefüggésbe lehetett hozni a manipulációs célú hisztivel.

A teljes cikk az [origo] oldalán olvasható.


(forrás: [origo])
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
hirdetés