2024. július. 22., hétfő - Magdolna.

Egy fehérje blokkolása 25%-kal növelheti az élettartamot

Van még néhány kérdőjel, a jó hír azonban az, hogy a szóban forgó fehérje az emberekben is jelen van, közölte a hvg.hu.

IL-11 – így hívják azt a fehérjét, mely alapesetben a gyulladást erősíti a szervezetben, mégis, ez vezetheti el az embereket a hosszabb élethez. A tudósok „középkorú” egereken végzett kísérletek során fedezték fel azt, hogy a blokkolásával felgyorsult az anyagcsere, és az élettartam is nagyjából 25 százalékkal megnőtt.

Az eredmények azért ígéretesek, mert az egerek mellett az emberekben is megtalálható ez az IL-11 nevű fehérje.

Az IL-11-et blokkoló gyógyszerjelölteket már vizsgálja a tudomány a rák és a fibrózis ellen embereken is. Utóbbi betegség ráadásul összefüggésben áll az öregedéssel kapcsolatos állapotokkal. A Nature folyóiratban frissen közölt tanulmány eredményei szerint ezek a potenciális kezelések az élettartamra is hatással lehetnek, de ennek bizonyítására külön klinikai vizsgálatok szükségesek, írja a lap, jelezve: a kutatók rég tudják, hogy a krónikus gyulladás összefügg az öregedéssel kapcsolatos betegségekkel. A szervezet, ahogy öregszik, egyre inkább felhalmozza a károsodott fehérjéket és egyéb molekulákat, az immunrendszer pedig a lehetséges fertőzés jeleként értelmezheti ezeket. Ez gyulladásos reakciókat válthat ki, melyek további károkat okozhatnak, és olyan betegségekhez járulhatnak hozzá, mint a rák, vagy az autoimmun rendellenességek.

A teljes információ