Új tagozat a Marketing Szövetségnél
A Magyar Marketing Szövetség megalapította Gyógyszermarketing Tagozatát - írja a Kreatív.
A Közéleti és nonprofit Tagozat, valamint a Marketing Közgazdászok Tagozata mellett így már a gyógyszeripar marketingeseit is tudja segíteni. Alapítói a hazai gyógyszerpiac meghatározó szereplői, főként közgazdászok, pr- illetve marketing- és, egészség-gazdaságtani szakemberek.
A gyógyszeripari szabályozás korlátokat jelent a marketingesek számára, így lehetetlenné teszi olyan módszerek alkalmazását, amelyek más területeken már beváltak. Például a vényköteles termékekről csak az orvosoknak kommunikálhatnak, de ez esetben is rengeteg korláttal kell számolniuk. Emellett számos olyan terület is van, ahol a gyógyszeripari marketing lemaradásban van, ilyen az online marketing, a social media vagy az ambient megjelenések.
A tagozat olyan szakmai rendezvények szervezését tűzte ki célul, amelyek hiánypótlóak lesznek a területen dolgozó szakemberek számára, továbbá - a kormányzat megszorító intézkedései miatt várhatóan megrövidülő - marketing költségvetések minél hatékonyabb elköltését segítik.