Modellt vált az Affidea
A hazai férfi-egészségcentrum létrehozása teszt is a többi piac számára – mondta a Világgazdaságnak Leitner György, az üzleti modellt váltó Affidea ügyvezető igazgatója.
Üzleti modellváltás kellős közepén vagyunk. Eredendően az Affidea egy képalkotó diagnosztikai vállalat, amely 1991-ben Magyarországon jött létre, de a folyamatos expanzió révén mára tizenhat országban szolgáltat. A változás egyik iránya, hogy a képalkotó diagnosztikai szolgáltatásainkat egyéb járóbeteg-ellátási formákkal egészítjük ki, amelyek jól illeszkednek az alaptevékenységhez. A másik pedig, hogy a közfinanszírozott betegellátás mellett, a páciensek igényeit követve, a privát finanszírozású ellátás irányába erősítünk.
Eddig milyen volt a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelő (NEAK) által finanszírozott és a magánbetegek aránya?
2015-ben még 90 százalékban a NEAK-betegek felé billent a mérleg nyelve, ez az arány ma már 60 százalék alatt van. NEAK-finanszírozásunk csak a képalkotó diagnosztikára van. A privát oldalon viszont az előző évi Főnix-Med-felvásárlás után erőteljes vállalat-egészségügyi erősítést kapott az Affidea, a Medical Service Budapest Kft. megszerzésével pedig a szakorvosi konzultációk területén erősödtünk.
A modellváltás a külpiaci jelenlétet is érinti?
A teljes Affidea változás alatt van, de a magyarországi operáció úttörő e folyamatban. Egy ilyen nagy nemzetközi cég igyekszik az egyes országok jó gyakorlatát átvenni, és egy-egy újdonság, mint amilyen a hazai férfi-egészségcentrum létrehozása, teszt is a többi piac számára.
A teljes interjút a Világgazdaságban olvashatja.