2024. december. 25., szerda - KARÁCSONY, Eugénia.

Sokan panaszkodnak az ügyeletre Pest megyében

Nemcsak az ország keleti részében, hanem Pest megyében is nehéz gyermekorvost találni ügyeleti időben, írja a Népszava.

hirdetés

Legutóbb március elején járt Fülöp Zsolt, Szentendre és Leidinger István, Pomáz polgármestere Takács Péter egészségügyért felelős államtitkárnál, akitől azt kérték, korrigálják a Dunakanyarban élők észrevételei alapján az új rendszert. Ehhez már lakossági tapasztalatokkal megerősített „hibajegyzéket” is átadtak az államtitkárnak, aki egyelőre hajthatatlan maradt, és elutasította a polgármesterek kérését, hogy a szentendrei ügyeleti ponton legyen gyermekorvos is, valamint Pomázon és Tahitótfaluban állítsák vissza az ügyeleti pontot.

A szentendrei járásban online kérdőívvel és mobil applikáción is gyűjtötték az ügyelettel kapcsolatos lakossági panaszokat. Ezek jó része állítja: továbbra nehezen elérhető a 1830-as számon a központi ügyelet, noha az Országos Mentőszolgálat szerint a működésében csak az első hétvégén voltak fennakadások.

Az önkormányzati felmérés egyebek mellett igazolta, hogy Vácra és Budapestre nehezen jutnak el a bajban lévők. Az ellátásra szoruló válaszadók mintegy kétharmadának másfél-két órába telt, mire a Dunakanyarból eljutott a segélyhelyre. „Szeretnénk kérni, hogy valaki nézzen már bele egy térfigyelő kamerába és mérje fel, hogy szerda délután fél 6-kor hogyan lehet eljutni Szentendrére” – panaszolta egy érintett. – Áll Pomáz, áll a 11-es. Ha sürgősségi ügyeletre van szükség, akkor ez minden, csak nem sürgősség. Az 1830-on nagyon készségesek, de egy féléves gyermek lázával nem tudnak semmit kezdeni, kapcsolnak orvost, orvos nincs bent, visszakapcsol, stb. Lassan ezt a számot már senki nem fogja hívni, mert nincs értelme, és ha nincs életveszély, úgysem lesz megoldás. (…) A pomázi felnőtt ügyeleten ilyenkor már rég ellátták a családot mert oda legalább el lehetett jutni rövid időn belül – írta az egyik érintett.

„A 7 éves fiamnak kellett segítség” – írta egy se nem elégedett, se nem elégedetlen szülő. „Hányt és hasmenése volt. Próbáltunk vele ügyeletre menni, de folyamatosan hányt, és gyenge volt. És annyira fájt a hasa, hogy állni nem tudott a lábán. Péntek 0 óra 20 perckor indítottam a hívást. 24-25 perc volt, mire az 1830-on valakit kapcsoltak. Elmondtam, mi a probléma. A hölgy egy kis kioktatás után tájékoztatott arról, hogy Szentendrén nincs gyermekorvos, és mennyivel egyszerűbb lett volna, ha mi visszük be a gyereket az ügyeletre. (Kocsink nincs). Riasztja az ügyeletet, de nem tudja, mikor fog hozzánk érkezni. A teljes hívás – kapcsolással együtt – 30 perc 25 másodperc volt. Az ügyeletes kocsi nagyjából egy óra 20 perc környékén érkezett meg. Az ellátás 5-10 percig tartott” – áll a Népszava szerint az egyik esetleírásban.

(forrás: Népszava)
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!