Győrfi: Mutatott problémákat az új ügyeleti rendszer
Az Országos Mentőszolgálat szóvivője Dunaharasztiban az új rendszer első hetének tapasztalatairól beszélt, írja a 24.
Több mint 27 percen át hallgatta egy nő Dunaharasztiban az orvosi ügyelet telefonos automatáját, mielőtt a vonal megszakadt volna. Erre a panaszra is reagált Győrfi Pál az új orvosi ügyeleti rendszer anomáliáit tárgyaló lakossági fórumon Dunaharasztiban.
Az Országos Mentőszolgálat szóvivője a fórumon az új rendszer első hetének tapasztalatiról beszélt. A Dunaharaszti Online című lap beszámolója szerint a Győrfi Pál megjegyezte, hogy egy éve zajlik az ügyeleti rendszer átalakítása az országban, Pest megye pedig az utolsó előtti körben került sorra. A mentőszolgálat tapasztalata alapján az új rendszer bevezetését „mindenhol félelem övezte”, de mára az „ott élők látják, jól működik”.
Győrfi Pál a dunaharaszti lakossági fórumon elismerte:
A szóvivői tájékoztatás szerint Pest megyében egy műszakban 7 személy látja el az 1830-as ügyeleti telefon hívásait. Mint jelezte: még tart az első tapasztalatok értékelése, de a vonalak terhelése ingadozó. Volt olyan, amikor egyszerre harmincan várakoztak, és előfordult, hogy többen csak tesztelték a rendszert, amivel feltartották a telefonos ügyeletet.Szalay László, dunaharaszti polgármester az eseményen hangsúlyozta: az új ügyeleti rendszer működése nincs kőbe vésve, jelenleg a finomhangolás zajlik. Ha tehát azt tapasztalják a szakemberek, hogy a városhoz legközelebbi – szigetszentmiklósi – ügyelet rendszeresen túlterhelt, akkor meg fogják nézni, milyen bővítési, változtatási lehetőség van, akár a dunaharaszti orvosi ügyelet újraindítása is szóba jöhet – rögzítette a városvezető a 24.hu szerint.