Online marketingtervezés: a médiatervezés lépései a tervezéstől a megvalósításig
Vegyen részt Ön is az e-Pharma Communication képzésen, és hallgassa meg Ihász Ingrid (CEMP) előadásait az online médiatervezésről, a kampányértékelésről és az online versenytárselemzésről.
Az online médiatervezésről szóló blokkban gyakorlatorientáltan ismerjük meg az online médiatervezés munkafolyamatát, elkülönítve a B2B és a B2C célcsoportoknak szóló kampányokat, és külön kitérve arra, hogy milyen aktivitásokat érdemes külső partnernek kiadni. A brief, kutatás, stratégia, taktika és vásárlás egyaránt terítékre kerül.
- Brief – kutatás – stratégia – taktika – vásárlás – menedzsment – értékelés. Célok meghatározása – marketing, kommunikáció, média, kampány. Médiafelületek kiválasztása, vásárlási módok, ajánlatkérés, ár/érték arány meghatározása.
- Ügynökség kontra belső erőforrások: mikor, mit, mire érdemes használni.
- A hazai internetező közönség. Internet penetráció, az internetező közönség jellemzői, főbb tartalomfogyasztási szokások.
- Az online hirdetési piac szereplői. Sales house-ok, ügynökségek – mikor érdemes velük dolgozni.
- Az online reklámpiac mérete, jellemzői, szegmensei.
A kampányértékelésről szóló részben az online kampányok mérése és értékelése lesz a téma: mit és hogyan érdemes mérni, illetve ezzel összefüggésben hogyan érdemes optimalizálni.
- Értékelés, utóértékelés, hatékonyságmérés: mit mérünk, s hogyan értékeljük?
- Hogyan optimalizáljuk kampányainkat? Mitől lesz sikeres egy kampány?
- Utóértékelés: hogyan és mit mérjünk?
A versenytársfigyelés alapvető fontosságú minden kommunikációs aktivitás tervezésekor. Ebben a részben egyaránt foglalkozunk a gyógyszer hirdetési piaccal, a B2B és B2C online kiadványokkal, illetve az online versenytársfigyelés módszereivel.
- B2B és B2C egészségügyi online kiadványok piaci körképe. Kutatási adatok, hirdetők a piacon. Kantar Media Adex adatbázis.
- Online versenytárselemzés kutatási módszerei: milyen módszerekkel, hogyan tudjuk feltérképezni versenytársaink online jelenlétét? Mi a jelenlegi piaci pozíciónk (weboldal, marketing, közösségi média, mobil)?
- Miben vagyunk erősebbek, gyengébbek, mik a lehetőségeink, veszélyeink az online kommunikációban? SWOT analízis.
Előadó: Ihász Ingrid, CEMP
ePharma Communication - online kommunikációs tréning gyógyszeripari termékmenedzserek részére. A tervezéstől az eredményes mérésig!
Vegyen részt Ön is az e-Pharma Communication képzésen!