Fennakadás volt a mentésirányítási informatikai rendszer működésében
Az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) rendszerén kívüli infokommunikációs szolgáltatónál bekövetkezett meghibásodás miatt a mentésirányítási informatikai rendszer működésében komoly fennakadás történt kedd délután, közölte az OMSZ kommunikációs osztálya.
Közleményük szerint az ilyen helyzetekre érvényes protokollnak megfelelően a mentőszolgálat rendszerei a lehető leghamarabb átálltak a tartalék, vagyis analóg, EDR rádiós kapcsolattartásra és a papíralapú dokumentációra. A mentésirányítók a legsürgősebb eseteket prioritásként kezelték, ugyanakkor az alacsonyabb sürgősségi szintű mentőfeladatok, például a kórházak közötti betegszállítások végrehajtása lelassult, írták.
A műszaki hibát az illetékes szakemberek az esti órákra elhárították, a normális működés az ország valamennyi mentésirányító központjában helyreállt.
A meghibásodás okainak elemzése megkezdődött annak érdekében, hogy a jövőben hasonló eset ne forduljon elő, áll az OMSZ közleményében.