hirdetés
2018. december. 12., szerda - Gabriella.
hirdetés

Túlérzékenységi reakciót válthat ki a flurbiprofén

Időseknél, allergiásoknál, asztmásoknál fokozott a flurbiprofén-okozta túlérzékenységi reakció esélye, közölte a PharmaOnline.

hirdetés

A flurbiprofén nem-szteroid gyulladáscsökkentő (NSAID) hatóanyag, aminek a gyógyszerei alkalmazhatók a torokfájás, illetve a vele járó nyelési nehézség és duzzanat rövid távú kezelésére. A flurbiprofén készítményei Magyarországon vény nélküli forgalomban is elérhetők különböző gyógyszerformákban, így például szopogató tabletta és szájnyálkahártyán alkalmazott oldatos spray formájában.

A Német Gyógyszerészek Gyógyszerbizottsága (Arzneimittelkommission der Deutschen Apotheker; AMK) nemrégiben arra hívta fel a figyelmet, hogy a flurbiprofén-tartalmú gyógyszerek alkalmazása egyes betegeknél túlérzékenységi reakciót válthat ki. A figyelemfelhívás a németországi mellékhatásjelentő- és figyelő rendszer elmúlt öt évben összegyűlt adatainak áttekintése után született meg. Ebben az időszakban 53 esetben jelentettek a flurbiprofénes szerek alkalmazásával összefüggésbe hozható, már a kezelés első napján fellépő nem kívánatos hatást, köztük 16 esetben súlyos hiperszenzitivitási reakcióról számoltak be. A tünetek elsősorban a légutakat érintették, illetve csökkenő gyakorisággal fordultak elő a bőrön, az emésztőrendszerben, valamint hatással voltak a keringésre is. Az érintettek között három asztmás, egy darázsméreg-allergiás és egy szénanáthás beteg volt; emellett négy fő 75 évnél idősebb volt, így fokozott rizikóval rendelkezett a súlyos következmények szempontjából.

A teljes cikk

(forrás: PharmaOnline)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
hirdetés
hirdetés