hirdetés
2024. május. 02., csütörtök - Zsigmond.

Önkritikát gyakorolt a mentőszolgálat

Önkritikát gyakorolt az Országos Mentőszolgálat a december közepén a fővárosi Jászai Mari téri parkban halni hagyott hajléktalan ügyében, írja a NOL.

A szervezet belső vizsgálata szerint a mentőszolgálat túlságosan leterhelt volt a kérdéses időpontban, s elismerték, hogy a diszpécser hibázott. Az illető néhány hete már nem az OMSZ munkatársa.

Mint a lap megírta, Keszthelyi András blogon tette közzé történetét arról, miként botlott a magatehetetlen, elesett férfiba a város közepén, és hogyan próbált segítséget szerezni a bajbajutottnak, akit nem sikerült megmenteni.

A lap érdeklődésére, hogy pontosan mi indokolta az autó 33 perces kiérkezését, és valóban szóba került-e a bajba került ember ruházata, az OMSZ kommunikációs vezetője, Győrfi Pál azt írta: minden részletre kiterjedő vizsgálatot rendeltek el. Megállapították: a kérdéses időben Budapest mentőkapacitására szokatlanul nagy terhelés (nagy mennyiségű esetfeladat ellátásának megszervezése és végrehajtása) hárult.

A vizsgálat azt is megállapította, hogy a helyszínhez legközelebbi mentőállomás mentőegységei más betegek ellátása miatt foglaltak voltak. Hozzátette: „Megállapítást nyert ugyanakkor az is, hogy a hívást fogadó mentésirányító nem járt el kellő alapossággal, a segélyhívás kezelése nem volt megfelelő. Az érintett dolgozó munkaviszonya 2014 decemberében megszűnt."

hirdetés

Könyveink