hirdetés
hirdetés
2024. május. 17., péntek - Paszkál.
hirdetés

Emberfarm

A Macerás ügyek rendezője saját színházi darabját adaptálta filmre, hogy a szintén Simó-tanítvány Pálfi György Hukkléja után újabb műfaji kísérlettel gazdagítsa a magyar mozgóképtörténetet. Hajdu filmje tanyasi jelentés az emberi kapcsolatok állapotáról, avagy pompás koreográfiával előadott alkotóiválság-menedzsment.

A technika és tudomány mai állását ismerve akár digitális utómunka eredménye is lehetne a zöldellő dombokat, poros utat és színes tanyát magába foglaló darus kameramozgás, a Tamara bevezető képsora, melynek minden részlete tökéletesnek tűnik. Hamar világossá válik azonban, hogy valóságos idilli környezetet látunk, egyedül a különböző élénk színekben pompázó háztáji jószágok kaptak némi pixel-kiigazítást, minden más látvány Szaladják István operatőr szakavatott szeme és keze munkáját dicséri. Nem kis kockázatot vállal az ember, ha tanyasi kamaradrámát készít, a dolog képi megformálása ugyanis könynyen elcsúszhat a verőfényes-szűrős paradicsomi képeslap, ellenkező esetben az esős-sáros Tarr Béla-imitáció irányába. Hajdu és Szaladják azonban - Esztán Mónika látványtervezővel kiegészülve - eleddig ismeretlen, játékos-színes tanyaéletet festettek a gyöngyvászonra, egy világot, amely funkcionális elrendezésének köszönhetően akár egy pesti bérlakás vagy egy tajgai bunker metaforája is lehetne: egyszerű élettér, mely külsőségeiben az elbeszélt történethez, a szereplők érzelemvilágához idomul - ami nem könnyű feladat.

A teljes cikket csak regisztrált felhasználóink olvashatják. Kérjük jelentkezzen be az oldalra vagy regisztráljon!

A kulcsos tartalmak megtekintéséhez orvosi regisztráció (pecsétszám) szükséges, amely ingyenes és csak 2 percet vesz igénybe.
E-mail cím:
Jelszó:
Csillag Marci
a szerző cikkei

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
hirdetés