Egyre több magyar fiatal érintett a daganatos megbetegedésben
A 20-45 éves korosztályt célzó nonprofit kampány indult a rendszeres rákszűrés népszerűsítése érdekében.
- Egyre gyakoribb a vastagbélrák a fiatalok körében
- A tüdőrákszűrés fellendítése érdekében indul program
- A mammográfia életet menthet – nemzeti rákellenes nap
- Nem elég tudatosak a magyarok a vastag- és végbélrákkal kapcsolatban
- Nagyon kevés magyar nő jár mammográfiás vizsgálatra
- Rákmegelőzés: bővülhet a szervezett szűrési paletta
A KSH adatai szerint 2021-ben 30 593-an haltak meg rosszindulatú daganatos megbetegedésben Magyarországon. A szakemberek szerint az egészségtudatos életmód és a szűrővizsgálatokon való részvétel kiemelt szerepet játszik a betegség megelőzésében. Magyarországon azonban, főként a fiatalabb korosztály körében még mindig rendkívül alacsony a szűrési hajlandóság. A 20-45 év közöttiek rendszeres rákszűrésének fontosságára hívja fel a figyelmet egy nemrégiben indított, 2023. június 30-ig tartó online kampány, amelyhez bárki ingyenesen csatlakozhat.
A rendszeres rákszűrés életet menthet
A becslések szerint Európában a rosszindulatú daganatok miatt bekövetkezett halálesetek közel fele elkerülhető lenne az Európai Rákellenes Kódex ajánlásainak betartásával, melynek kiemelt pontjai között szerepel az egészséges életmód és a rákszűréseken való rendszeres részvétel.
Azért hívtuk életre a #pinkseries kampányt, hogy felhívjuk a 20-45 év közötti nők és férfiak figyelmét a rákszűrés fontosságára és ösztönözzük őket a szűrővizsgálatokon való aktív részvételre. A korai stádiumban felismert daganatos megbetegedések esetén ugyanis jóval nagyobb a gyógyulás esélye– avat be a részletekbe Csiki Anita, a rákszűrést népszerűsítő kampány ötletgazdája, a Starpath Agency tulajdonosa.
Összefogásra van szükség: bárki csatlakozhat a kampányhoz és népszerűsítheti a rákszűrés fontosságát
A 2023. június 30-áig tartó figyelemfelhívó eseményhez bárki csatlakozhat. Ehhez mindössze egy rózsaszín hátterű/színvilágú fényképre vagy videóra van szükség, amit a kampányhoz kapcsolódó hashtaggel ellátva tölthetnek fel az érdeklődők a saját közösségi média oldalaikra.
Büszkék vagyunk arra, hogy egy neves szépségápolási márka is a kampányunk mellett áll és egyetért annak céljával. Az összefogás és a közösségi média ereje segítségével reméljük, hogy az üzenetünk minél több emberhez eljut, így hozzájárulva a daganatos megbetegedések korai felismeréséhez és a gyógyulás esélyének növeléséhez – zárta gondolatait Csiki Anita.