Bár a mindennapi élet időnként rácáfolni látszik erre, úgy tűnik, hogy a gyerekek továbbra is a felnőtteket tekintik irányadónak a mintakövetésben, és a kortársak szerepe emellett csak másodlagos – legalábbis óvodáskorban még ez a helyzet.
Ez derült ki abból a vizsgálatból, melyet dr. Hannes Rakoczy végzett a németországi Max Planck Intézetben, és tapasztalatait a British Journal of Developmental Psychology című lap internetes oldalán hozta nyilvánosságra e héten.
Popovics Péter a családjával együtt 10 évet élt Japánban, és Yokohamában (Fukushimától 180 km-re) élte át a 2011 márciusi történelmi földrengést, melynek következményei gyökeresen megváltoztatták mindannyiuk életét. Az emlékirat egyrészt a szerző gyerekeinek nyújt magyarázatot a család gyökereire, másrészt pedig feldolgozza családjuk azon megpróbáltatásait, melyekre a fukushimai atomerőműbaleset következtében az események sodrása nem adott lehetőséget. A könyv központi része a földrengés napjától számítva napi bontásban mutatja be a katasztrófa kibontakozásával párhuzamosan a velük történteket mindaddig, amíg el nem hagyták Japánt.
Nyelv: magyar...
„A Tourette-szindrómás gyermekek napi gondozása/nevelése nem sokban különbözik más gyermekekétől, azonban a Tourette-szindróma és az esetlegesen ezzel együtt...
A bántalmazott gyermekek védelme érdekében kiemelt fontosságú az esetek korai felismerése, a védő intézkedések mielőbbi megtétele. Könyv célja, hogy...