hirdetés
2024. április. 29., hétfő - Péter.

Egészségipar

Itt a Pharma 2.0, a gyógyszercégek és az informatika összefogása

Szövetkeznek a gyógyszergyártók az információs technológiai cégekkel, hogy meggyőzzék készítményeik értékéről a kormányokat és a biztosítókat.
A gyógyszercégek úgy vélik, hogy okos szerkentyűket használva a páciensek valós idejű követésére bizonyítani tudják a szerek hatékonyságát, és megalapozhatják a kezelések költséghatékonyságát. Az Ernst and Young csütörtöki jelentése szerint ennek eredménye az lesz, hogy új együttműködések születnek a gyógyszergyártó vállalatok és a számítástechnika, telekommunikáció és a kiskereskedelem között.
Néhány ilyen szövetség már most is működik.
 
A Novartis például a múlt hónapban írt alá 24 millió dolláros szerződést az amerikai székhelyű Proteus Biomedical nevű céggel, hogy „okos pirulákat” hozzanak létre, amelyek az emberi testen belülről közvetítenek adatokat, ellenőrzik a páciensek életjeleit, valamint azt, hogy az előírásnak megfelelően szedték-e be gyógyszereiket.
 
A Bayer diabéteszes gyerekek számára fejleszt ki olyan glükózszintet mérő eszközt, amelyet a Nintendo játékkonzoljához lehet csatlakoztatni.
 
A Johnson and Johnson cég Lifescan elnevezésű eszközének van olyan iPhone-ra tervezett alkalmazása is, amelynek segítségével a páciensek feltölthetik aktuális vércukorszint-értékeiket telefonjukra.
 
A nagy gyógyszergyártók hagyományosan egy-egy sikeres szerre alapozták bevételeik jelentős részét a korábbi üzletmenetben. Ezek a vállalatok azonban mostanában új területeket kezdenek meghódítani, csökkenteni kívánják költségeiket, és rugalmas kapcsolatokat építenek ki kis biotechnológiai cégekkel. Ezt az új modellt nevezik Pharma 2.0-nak.
 
Az Ernst and Young szerint azonban jön a Pharma 3.0 is. Az új korszak a mozgékony IT-vállalatok és a tipikusan tíz évenként új termékkel előálló gyógyszercégek közötti távolságot is szűkíti majd - vélik szakemberek.
 
Az erőfeszítés megtérülhet: a klinikai adatok szoros követésével és a páciensek gyógyszerszedési szokásainak ellenőrzésével a gyógyszercégek bizonyíthatják termékeik működőképességét a kormányok és biztosítók számára, valamint magas áraikat is alátámaszthatják.
 
MTI

cimkék

hirdetés

Könyveink