hirdetés
2024. május. 16., csütörtök - Mózes, Botond.

A legtöbb eredményesen fogyó saját feje után megy

Elfelejthetjük a drága módszereket, pirulákat - legalábbis a Consumer Reports amerikai fogyasztóvédelmi szaklap legutóbbi tanulmánya szerint, amely azt mutatja, hogy a legsikeresebb diétázók saját fejük után mentek, többségükben helyes étkezésre álltak rá és rendszeresen mozogtak.

A szaklap összesen 21 632 előfizetőjét kérdezte meg testsúlyának változásáról élete során, valamint étkezési és mozgási szokásairól.
A mindig karcsúak csoportja - azoké, akiknek sohasem volt túlsúlyuk - a teljes minta 16 százalékát tette ki, a sikeres fogyók csapata pedig további 15 százalékot alkotott. Utóbbi csoportba azokat sorolták a szerzők, akik több mint három éve legalább tíz százalékkal alatta maradtak életük legnagyobb súlyának.
Legnagyobb számban a vesztes fogyózók voltak, 42 százalékkal. Ők azok, akik fogyni akartak, mégis csúcssúlyuk közelében maradtak vagy oda jutottak vissza. A többi válaszadó az előzőekbe nem illeszthető emberek egyesített csoportját gazdagította a felmérésben.
A mindig karcsúaknak csupán 3 százaléka mondta, hogy sohasem mozgott, és evett bármit, amit megkívánt. A vékonyak és a sikeres fogyók egyaránt rendszeresen ettek egészséges ételeket, gyümölcsöt, zöldséget, magvakat és tartózkodtak a sok zsírtól. Beszámoltak arról is, hogy ellenőrzik étkezésük adagjait, valamint arról, hogy választottak valamilyen rendszeres mozgásformát. A Consumer Reports magazin szerzői szerint a mindig karcsúak előnye csak abban állt, hogy nekik természetesebben adódott ez az életmód, míg a sikeres fogyóktól több erőfeszítést igényelt fenntartása.
A sikeres fogyók több mint fele állította, hogy eltervezett célját saját maga érte el anélkül, hogy fogyókúrás tablettákat, könyveket, orvosi kezeléseket, diétás programokat alkalmazott volna. A magazin egy korábbi felmérése is azt mutatta, hogy a legsikeresebb fogyók - akik öt évnél tovább megtartották elért súlyukat - 83 százaléka a saját feje után ment, így érte el az eredményt.


MTI/Reuters

cimkék

hirdetés

Könyveink