hirdetés
2024. november. 25., hétfő - Katalin.
hirdetés
hirdetés

Négy éve jobb volt

Egy az egészségügyi szolgáltatást igénybevevők tapasztalataival foglalkozó friss piackutatást ismertet a vg.hu.

Az elmúlt egy évben az aktív munkavállalók háromnegyede vett igénybe szakorvosi vagy kórházi ellátást, illetve komolyabb kivizsgálást. Ezek alapján az iskolai ötös skálán 1,89-re értékelték a hazai egészségügy működését. A biztosító 2008-ban elvégzett hasonló kutatásában még egy fél osztályzattal (2,33) jobb volt a megítélésolvasható a vg.hu-n.

Az ismertetett kutatásból kitűnt: az emberek a legfőbb problémát a szakorvosi rendelésekkel kapcsolatban a várakozási idővel, a körülményekkel és az orvos-beteg kapcsolatban látják.

Rosszul viselik, hogy a jelentkező panaszaihoz képest csak hetekkel későbbre kap időpontot a beteg, s még akkor is várni kell, átlagosan háromnegyed órát, amíg a rendelésre behívják.

Sok kritikát kapott a szakorvosok beteggel való kapcsolata, a világos kommunikációjuk hiánya. Ez rávetül a páciensek azon véleményére is, amelyet az ellátás szakmai színvonaláról alkotnak.

A megkérdezettek 95%-a nyilatkozott úgy, hogy állami/körzeti/önkormányzati szakrendelőben dolgozó szakorvoshoz szokott fordulni, 63% kizárólag ilyen rendelésen volt. 37% veszi igénybe magán szakorvosok rendeléseit is, ezen belül csupán 5% az, aki kizárólag magán szakrendelésre megy, ha szükséges – idézik a felmérést.

(forrás: Világgazdaság)

cimkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
hirdetés