Elindult a Longevity Corporate
Magyarországon elsőként indul el a Longevity Corporate™, egy olyan stratégiai modell és szolgáltatási keretrendszer, amely a hosszabb élettartam társadalmi és gazdasági hatásait vizsgálja és integrálja az egészségügyi, vállalati és intézményi döntéshozatalba, közli a digitalhungary.hu.
A kezdeményezést dr. Baucsek Katalin LL.M., a hazai longevity ipar úttörője, a The Longevity Hub és a Longevity Magazin alapítója indítja útjára, azzal a céllal, hogy a longevity-szemlélet ne csupán orvosi, hanem gazdasági és társadalmi erőként legyen jelen Magyarországon, írja a lap.
A hosszú, egészséges élet többé nem csak egészségügyi kérdés: globálisan is szerkezetformáló gazdasági tényező.
● 2024-ben az idősebb felnőttek adták a globális fogyasztás 42 %-át, és arányuk folyamatosan nő.
● Az EU-ban az egészségben eltöltött évek száma átlagosan 63 év, miközben a várható élettartam 80 év fölé emelkedett, azaz egyre több ember él hosszú ideig, de nem feltétlenül egészségben.
● A „longevity economy” értéke világszinten 22 000 milliárd dollárra becsülhető, ami olyan makrogazdasági tényezőt jelent, amely újraértelmezi a munkaerőpiacot, a vállalati felelősségvállalást és a társadalmi fenntarthatóságot.
A Longevity Corporate™ célja, hogy a hosszú távú működőképesség, a prevenció és az egészséges öregedés kérdése átlátható, tudományosan megalapozott és gazdasági racionalitás mentén kerüljön be a vállalati, egészségügyi és oktatási rendszerekbe.
A program:
● longevity stratégiai tanácsadást és keretrendszert kínál vállalatoknak, szolgáltatóknak és intézményeknek,
● támogatja longevity-alapú HR- és prevenciós programok fejlesztését,
● valamint a vállalati egészségkultúra hosszú távú megtérülésének mérését és kommunikációját.
A kezdeményezés így a prevenciót nem költségnek, hanem befektetésnek tekinti mind egyéni, mind gazdasági szinten.























