Beválnak a sürgősségi diszpécserek
A rendeletalkotó segítségünkre volt abban, hogy létrehozta a diszpécseri munkakört; szeretik a betegeink az új funkciót – mondta a nyíregyházi sürgősségi centrum főorvosa a HelloVidék.hu-nak.
- Az Emmi szerint hatékonyan működik a sürgősségi ellátás
- Nem történt csoda az SBO-kon
- Várni kell, de hatékonyabb a sürgősségi ellátás
- Kásler professzor évtizedes problémákat orvosolt néhány hónap alatt
- A sürgősségi ellátásban és a Honvédkórházban minden rendben
- Horváth Ildikó: Jól vizsgázott a sürgősségi ellátás átalakítása
Az január elsejétől bevezetett sürgősségi ellátási rendszerbe egy új elem is bekerült: bevezették a sürgősségi osztályos diszpécsert. Fontos eleme ez az új rendszernek, ők fogadják a betegeket és készítik a dokumentációt. A páciensek az első állapotfelmérés után a diszpécsertől kapnak egy kártyát, ami tájékoztatja őket a saját várakozási idejükről. Ezek a kollégák a nyíregyházi sürgősségin feltűnő zöld pólót viselnek, “Segíthetek?” felirattal.
Ez csak a hármas progresszivitási szinten kötelező. A diszpécser feladata a kommunikáció, a várakozás megkönnyítése, amire a betegek ellátása mellett kevés idő jutott. A rendeletalkotó segítségünkre volt abban, hogy létrehozta ezt a diszpécseri munkakört. Ő nem ápol, nem vizsgál, ő csak kapcsolatot tart a vizsgálatra várakozó betegekkel, a hozzátartozókkal és az orvossal. A betegeink és hozzátartozóik nagyon szeretik ezt az új funkciót – mondta a HelloVidék.hu-nak dr. Domokos Gabriella neurológus, a Jósa András Oktatókórház Sürgősségi Betegellátó Centrumának osztályvezető főorvosnak.
A triázsbesorolásról szólva elmondta, hogy az első és második szint az azonnali életmentést jelenti, a második a kritikus állapotú pácient, akinek a kezelését tizenöt percen belül el kell kezdeni. A harmadik, vagyis a sürgős kategóriában a beteg harminc percet várakozhat, a negyedik szint kevésbé sürgős, ebben az esetben egy órát várhat a páciens. Az ötödik kategória kétórás várakozási időt vetít előre a beteg számára.
Nagyon szűk nekünk ez az intervallum, főleg a félórán belüli ellátás, a betegnek pedig az egy-két órás várakozás nagyon tág, tehát nyilván ezt lehet helyileg egy kicsit változtatni, de egyelőre a rendelet nem ad erre lehetőséget, úgyhogy protokoll szerint végezzük a munkánkat – hangsúlyozta Domokos Gabriella.