Táplálkozás
Raknak-e jelzőlámpát a kekszeszacskókra?
2009. október 20. 14:19
Egyes német tartományi kormányok fogyasztóvédelmi miniszterei azt követelik, hogy vezessék be az élelmiszerek tápanyag-tartalmának úgynevezett jelzőlámpa-szabályozását: vagyis a zsíros, cukros, vagy energiadús tartalom piros, sárga vagy zöld színekkel történő jelzését.
A táplálkozástudományi szakértők szerint a jelzőlámpa színei alapján történő figyelmeztetési rendszer igen hatékony a vásárlók magatartásának befolyásolására. A jól kiugró vörös szín egyértelműen jelzi, milyen terméket nem célszerű megvennie annak, aki megpróbál egy kicsit odafigyelni az étkezésére.
Egyes német tartományi kormányok fogyasztóvédelmi miniszterei ezért azt követelik, hogy a színes jelzőrendszert kötelező jelleggel vezessék be a Németországban forgalomba kerülő élelmiszerek csomagolásán – tudósít a Spiegel Online. A formálódó szövetségi kormánykoalíció azonban a jelek szerint ellenáll a kezdeményezésnek: hírek szerint a készülő koalíciós szerződés nem kötelezi el magát a jelzőlámpa mellett.
Ezt elemzők annak tulajdonítják, hogy a leendő új kormány inkább a vállalatok érdekeit akarja előtérbe állítani, mintsem a fogyasztókét. A gyártók ugyanis már többször tiltakoztak a jelzőlámpa ellen, mondván, az túlságosan leegyszerűsíti az összetett információkat. Sok cég nyilvánvalóan a termékei iránti kereslet csökkenésével számolhat a rendszer bevezetése esetén. A felmérések szerint a német polgárok többsége támogatná a rendszert.
Egyes német tartományi kormányok fogyasztóvédelmi miniszterei ezért azt követelik, hogy a színes jelzőrendszert kötelező jelleggel vezessék be a Németországban forgalomba kerülő élelmiszerek csomagolásán – tudósít a Spiegel Online. A formálódó szövetségi kormánykoalíció azonban a jelek szerint ellenáll a kezdeményezésnek: hírek szerint a készülő koalíciós szerződés nem kötelezi el magát a jelzőlámpa mellett.
Ezt elemzők annak tulajdonítják, hogy a leendő új kormány inkább a vállalatok érdekeit akarja előtérbe állítani, mintsem a fogyasztókét. A gyártók ugyanis már többször tiltakoztak a jelzőlámpa ellen, mondván, az túlságosan leegyszerűsíti az összetett információkat. Sok cég nyilvánvalóan a termékei iránti kereslet csökkenésével számolhat a rendszer bevezetése esetén. A felmérések szerint a német polgárok többsége támogatná a rendszert.