hirdetés
2024. március. 29., péntek - Auguszta.

Az egészségügyben toboroznak

A Hiper nevű startup az egészségügyi állásközvetítésben vállal szervező szerepet, a cég vezetőjével az Index beszélgetett.

A hiper.jobs alapvetően a klinikai vizsgálatok nagyon speciális álláskeresési piacára készült, de a fejlesztés közben bővült a cél, a teljes egészségügyi szektor regionális állásközvetítői piacán szeretnének vezető szerepet.

Az új gyógyszerek és orvosi eszközök bevezetését megelőző klinikai vizsgálatok úgy szerveződnek, hogy van egy meghatározott protokoll, amely előírja, hogy mikor kell a páciensnek bemennie a kórházba, és milyen vizsgálatokat végeznek el rajta. Egyre elterjedtebb, hogy ezen vizsgálatok egy részét a páciens otthonában végzik el, ápolók közreműködésével. Az igények területi és időbeni dinamikus változása miatt, a szolgáltatást nem gazdaságos főállású munkaerő bevonásával működtetni, ezért hatalmas ápolói adatbázist kell építeni a rendszer gördülékeny működéséhez.

„Az ápolói adatbázis építésben a nehézségek azzal kezdődnek, hogy a legtöbb fejvadász cég csak az önéletrajzra támaszkodik, ami nem elég pontos. Sőt, néha még a megbízók sem tudják pontosan meghatározni, hogy mit szeretnének” – mondta az Indexnek dr. Sági Zoltán, a Hiper fejlesztési vezetője, aki maga is orvos, és a járvány előtt gyakran járt ki Angliába is dolgozni. Nagyon nem mindegy például, hogy a munkavállaló csak ott dolgozott a klinikán, amikor egy vizsgálatot lebonyolítottak, vagy aktív résztvevője volt, esetleg döntéshozó szerepet töltött be.

„A kutatási ápolók biztosítása mellett kihívást jelent az egyéb szakemberek toborzása is. A vállalatok sokszor csak annyit írnak a hirdetésben, hogy keresnek egy embert a vizsgálat monitorozására, vagy esetleg egy projektmenedzsert. Ezután az álláshirdetőknek rengeteg pénzükbe és idejükbe telik, amíg megfelelően leszűrik a jelölteket, elvégzik az interjúkat és teszteket” – mondta a Hiper vezetője.

Különleges terep az egészségügy a munkaerőpiac, mert csupán a szakmai kompetenciák alapján több tucat különböző kategóriát lehet felállítani, és akkor az olyan személyes tulajdonságokat még nem is vizsgáltuk, mint a kreativitás, az empátia, a csapatba való beilleszkedés vagy a kommunikációs készség.

A Hiper éppen ebben szeretne segítséget nyújtani. Amikor az álláshirdető feltölt egy betöltendő pozíciót, ahhoz választhat a részletes szakmai- és személyes jellemzői csomagokból. Ezek a szakértők által összeállított csomagok az egyedi igények szerint pontosíthatók.

 

(forrás: Index)
hirdetés

Könyveink