Több mint 23 ezren voltak elégedetlenek az ellátással
A panaszok többsége a járóbeteg-ellátás területéről érkezett – hangzott el a Magyar Kórházszövetség konferenciáján az Economx szerint.
Tavaly 23 877 betegjogi panasz érkezett az Integrált Jogvédelmi Szolgálathoz (IJSZ), egy évvel korábban 22 867 panaszról tudott a hatóság. Az idei első félévében 12 027 megkeresés volt, mondta Novák Krisztina, a Belügyminisztérium, Integrált Jogvédelmi Szolgálat főigazgatója 47. Medicina Fórum második napján, amit a Magyar Kórházszövetség szervezett.
A panaszok többsége a járóbeteg-ellátás területéről érkezett, az idei év első félévben 5329 esetben panaszkodtak a szakrendelőkre a betegek.
A jogvédelmi biztos szerint az Eurostat adatai szerint is Magyarországon nagyon magas az orvos-beteg találkozások száma. Egy állampolgár egy év alatt átlagosan 9,5 alkalommal kerül az egészségügyi ellátás különféle szintjére.
Országosan 21 betegjogi képviselő van, közülük nyolcan a közép-magyarországi régióban dolgoznak.
Elmondta, hogy az Integrált Jogvédelmi Szolgálat két éve került a Belügyminisztérium égisze alá, többek között betegjoggal és gyermek joggal foglalkoznak.
A top3 betegpanasz:
- az egészségügyi ellátáshoz való joggal kapcsolatban érkezett (60 százalék);
- az emberi méltósághoz való jog miatt (13 százalék);
- valamint a tájékoztatáshoz való jog miatt (9 százalék);
A leggyakoribb panaszok a nem megfelelő módon nyújtott szolgáltatás miatt, vagy azért mert nem tudják telefonon elérni az intézményt, és a tájékoztatás teljeskörűségének hiánya miatt érkezett. Sokan kifogásolták a hangnemet, a hosszú betegfogadási listákat, a várólistákat vagy a sürgősségi ellátás túlterheltségét és a kusza beutalási szabályokat, számol be az Economx.