A kórház előtt, időpontra várakozva lett rosszul a beteg a napon (Az Affidea...)
Órákig várakoztak a betegek a szabadban időpontért röntgen- vagy MR-vizsgálatra a győri kórházban, derült ki az RTL Híradójából.
Olyan hosszú volt a sor, hogy sokan a tűző napon álltak, egyik beteg rosszul is lett Győrben csütörtökön – számolt be az RTL Híradó a Petz Aladár Egyetemi Oktató Kórháznál történtekről. Az embereknek órákig kellett várakozniuk időpontért röntgen- vagy MR-vizsgálatra.
Mint kiderült, az államilag finanszírozott képalkotó vizsgálatokat az Affidea magánszolgáltató végzi a győri kórház épületében. A kórház az RTL kérdésére azt válaszolta, hogy a várakozás az Affidea Központ időpontfoglaló rendszerének megnyitása miatt alakult ki, és amikor erről értesültek, egy zárt fedett folyosót biztosítottak a várakozóknak.
A riportból azonban kiderült, sokan már reggel fél nyolcra érkeztek, de a sor vége már akkor az utcán állt. Volt, aki azt mondta, ez gyakori jelenség, mert havonta csak egyszer kérhetnek időpontot. Egy idős nő elmondta, ugyan jóindulatú, de mégiscsak agydaganata van, és azt gondolja, nem tesz jót neki, hogy a tűző napon kell várakoznia. A sorban állók között olyanok is akadtak, aki 30-40 kilométerről, Csornáról, Mosonmagyaróvárról jöttek időpontot kérni.
A kórház vizet sem biztosított, egy városi önkormányzati képviselő önkéntesen kezdett el ásványvizet osztani a várakozóknak.
Affidea: egyedi eset volt
Az Affidea vizsgálataira – így MRI-re is – személyesen, telefonon és e-mailben is lehet időpontot kérni – írja szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményében az Affidea. Az időpontokat havonta, szakaszosan nyitjuk meg, ezzel biztosítva azt, hogy a rendelkezésre álló kapacitásokat azok vehessék igénybe, akik a belátható időtáv miatt ténylegesen el is tudnak jönni a vizsgálatra.
Tapasztalataink szerint, amennyiben távolabbi időpontot ajánlunk fel, sokan nem jelzik, ha ez mégsem alkalmas már számukra. Ilyenkor az adott foglalt időpont üresen, kihasználatlanul marad, és más betegek nem tudnak élni ezzel a lehetőséggel. Ez hosszú távon a várakozási idők növekedéséhez és az ellátás hatékonyságának csökkenéséhez vezetne.
A július 3-i nagyon hosszú sorban állás egyedi eset volt, nem jellemző a napi működésünkre, ezért nem is tudtunk rá előzetesen felkészülni. A kórház vezetésének támogatásával még a kora délelőtti órákban nem csak központunk területén, hanem a kórház folyosóján is várakozóteret biztosítottunk.
Kollégáink minden nap, minden rendelkezésükre bocsátott kapacitást kihasználva azon dolgoznak, hogy a hozzánk fordulók a lehető leghamarabb vizsgálati időponthoz és további ellátásukhoz szükséges diagnózishoz jussanak.