A gyártóhoz szállítják a lezuhant mentőhelikopter hajtóműveit
A mentőhelikopter csütörtökön zuhant le Kiskunlacháza és Apajpuszta között. A gép Paksról Budapestre tartott egy kétéves égési sérült gyerekkel és annak édesanyjával, valamint egy ápolóval és egy orvossal, amikor a pilóta kényszerleszállást hajtott végre. A zuhanás következtében a mentőápoló a helyszínen életét vesztette. Hárman megsérültek, köztük a pilóta, aki vasárnap éjjel meghalt.
A baleset okát nemzetközi szakértői csoport vizsgálja. A Közlekedésbiztonsági Szervezet hétfőn az MTI-t arról tájékoztatta, hogy vezetésével a hétvégén is folytatódott a baleset szakmai vizsgálata. Miután a roncsot a KBSZ hangárába szállították, a vizsgálóbizottság jelenlétében kiszerelték a helikopter mindkét hajtóművét és azok vezérlőegységét. A hajtóműveket a megállapodás szerint a franciaországi gyártóhoz szállítják átvizsgálásra.
A hajtóművek vezérlőegységének memóriáját vagy az amerikai, vagy a francia balesetvizsgáló szervezet laboratóriumában próbálják majd kiolvasni - erről jelenleg folyik az egyeztetés. A vezérlő egység memóriájában rögzítik a hajtómű működésével kapcsolatos legfontosabb adatokat, például a fordulatszámot és a hőmérsékletet.
A helikopter fedélzetén két GPS is volt, ezek közül az egyiket a német balesetvizsgáló szervezet képviselője vitte magával, mert a BFU rendelkezik az adatok kinyeréséhez szükséges szoftverrel. A külföldi szakértők hazautaztak, az eredményekről kölcsönösen tájékoztatják egymást és azok alapján határoznak majd a vizsgálat további menetéről. Túri Péter, a szerencsétlenül járt helikoptert üzemeltető kht. ügyvezető igazgatója szerint a helikopter mindkét hajtóműve leállhatott, ez okozhatta a balesetet.