hirdetés
2024. november. 22., péntek - Cecília.

Rétvári: Az új ügyeleti rendszer egyszerűsíti a betegellátást

A Hajdú-Bihar vármegyében február 1-jén bevezetett új, egységes alapellátási ügyeleti rendszerrel egy érthető, átláthatóbb és a betegeket jobban segítő rendszer jött létre, mondta a Belügyminisztérium parlamenti államtitkára pénteken Budapesten, korlátozottan nyilvános sajtótájékoztatón.

Rétvári Bence hozzátette: a rendszer bevezetésénél az egyszerűség, a gyorsaság és az orvosi ellátás könnyebb elérhetősége volt a szempont. Mint mondta, az embereknek baj esetén nem kell "kitalálni", hogy a megyében éppen hol, melyik egészségügyi szolgáltatót kell hívni, csak az újonnan bevezetett 1830-as számra kell telefonálni. Ez a szám egységes lesz az országban – hasonlóan a 112-es sürgősségi számhoz  és szintén erős minőségbiztosítási feltételekkel üzemel. A hívást fogadó szakember határozza meg, milyen szintű ellátást igényel a betelefonáló. Nyitrai Zsolt miniszterelnöki főtanácsadó is arról beszélt, hogy a 1830-as hívószám bevezetése az egészségügyi ellátás hatékonyságát és gyorsaságát célozza.

A politikus köszönetet mondott az egészségügyben és a szociális ágazatban dolgozóknak, ápolóknak, orvosoknak, mentősöknek, háziorvosoknak áldozatos munkájukért.

Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat kommunikációs igazgatója úgy értékelt: a február 1-jétől működő rendszer első két hetének tapasztalatai alapján elmondható, hogy a rendszer kiválóan működik. Jelezte: március 1-jétől Győr-Moson-Sopron és Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében "élesedik" az új ügyeleti rendszer. A szóvivő a hajdú-bihari adatokat ismertetve elmondta, a háziorvosi, majd az azt követő sürgősségi ügyeleti időszak első két hétben közel 1 200 beteget láttak el, és panasz nem érkezett az ellátással kapcsolatban.

Rétvári Bence parlamenti államtitkár, Nyitrai Zsolt, miniszterelnök főtanácsadó, Csató Gábor, az OMSZ főigazgatója és Győrfi Pál, az OMSZ szóvivője (b-j)  az új egészségügyi ügyeleti alapellátási rendszerrel és a bevezetett 1830-as hívószámmal kapcsolatban tartott, korlátozottan nyilvános sajtótájékoztatón (Fotó: MTI/Soós Lajos)
Rétvári Bence parlamenti államtitkár, Nyitrai Zsolt, miniszterelnök főtanácsadó, Csató Gábor, az OMSZ főigazgatója és Győrfi Pál, az OMSZ szóvivője (b-j) az új egészségügyi ügyeleti alapellátási rendszerrel és a bevezetett 1830-as hívószámmal kapcsolatban tartott, korlátozottan nyilvános sajtótájékoztatón (Fotó: MTI/Soós Lajos)

Nem igazolódtak be azok a félelmek, hogy a háziorvosi ügyeletek nem lesznek képesek megbirkózni a betegforgalommal  tette hozzá. Kifejtette: a háziorvosi ügyeleti ellátást a 11 telephelyen összesen 782 beteg (610 felnőtt és 172 gyermek) vette igénybe, azaz a betegforgalom naponta átlagosan 5,07 beteg volt. A 22 óra utáni sürgősségi ügyeleti ellátást az 5 telephelyen hétköznap összesen 104 beteg vette igénybe, az átlagos betegforgalom naponta 1,89 beteg/telephely volt.

Hétvégén 14 óra és másnap reggel 8 óra között a 11 telephelyen 301 beteg vette igénybe az ellátást, az átlagos betegforgalom naponta 6,84 beteg/telephely volt. A teljes alapellátási ügyeleti időszakban az ügyeleti egységek összesen 133 alkalommal vonultak ki beteghez, ebből 11 alkalommal volt szükség kórházba szállításra  ismertette Győrfi Pál. A 1830-as számot naponta nagyjából kétszázan hívják, a bevezetés első napjaiban több hívást kaptak, sokan csak kipróbálták, valóban felveszik-e a telefont  jegyezte meg.

Győrfi Pál hozzátette: a fejlesztés a mentőszolgálatnál tovább folytatódik, 34 új, korszerű mentőautót kap majd az OMSZ. A sajtótájékoztatón részt vett Csató Gábor, a mentőszolgálat főigazgatója is.

(forrás: MTI)

Könyveink