Az Egészségügyi Minisztérium nem tud azonnali pénzbeli támogatást nyújtani a betegszállítást végző, nehéz anyagi helyzetbe került magáncégeknek, de az érintettek bevonásával megvizsgálja, hogy különböző módosításokkal milyen pluszforrások szabadulhatnak föl az ágazaton belül.
Így lehet összegezni annak a megbeszélésnek a lényegét, amelyet Székely Tamás egészségügyi miniszter folytatott a Mentők és Betegszállítók Országos Egyesületének képviselőivel.
A betegszállító cégeknek az idén mintegy egymilliárd forint többletpénzre lenne szükségük a biztonságos működéshez. A kilencvennégy magánszolgáltató évente hárommillió beteget szállít hatszázötven autóval, és közülük sok vállalkozás pengeélen táncol. Növekedtek a kiadásaik, s nincs pénzük az elöregedett járműpark lecserélésére. Bíró Ferenc, az egyesület elnöke azt mondta: félő, hogy azonnali támogatás hiányában nem lesznek képesek még hónapokig kitartani, de megoldást jelenthet, ha felkutatják a rendszer tartalékait, csökkentik az indokolatlan szállítások számát. Indokolatlan szállításnak nevezte azt, ha egy beteget nem a lakóhelyéhez legközelebbi intézménybe visznek kezelésre.
A szaktárca azt nyilatkozta: 2008-ban 1,5 milliárd forinttal több forrást kaptak a betegszállítók, 2009-ben többszörösére emelkedett a betegkíséreti díj, az idei költségvetés azonban pluszpénzekre nem ad lehetőséget. Javaslatot dolgoznak ki a rendszer egyes elemeinek pontosítására, az könnyebbséget jelenthet a cégeknek.
Napjainkban új kihívások várnak a szemésztársadalomra. A népesség elöregedésével nő az időskorban előforduló szembetegségek száma. A 80 éven felüli lakosság...
Ebben a sorsfordító korszakban mit jelentett az amerikai pszichoanalitikusok kezdeményezésére 1938-ban létrehozott szervezet, az Emergency Committee on...
A könyv elsődleges célja olyan májsebészeti munka létrehozása, amely segítséget nyújthat ügyeleti éjszakán a fiatal szakorvosnak, ha többek között rupturált...