Vizit virtuálisan
A virtuális vizitekkel akár több száz óra utazás, illetve várakozás takarítható meg évente – írja a Betegfókusz blog.
A telemedicina célja, hogy különféle infokommunikációs eszközök segítségével úgy tegyük lehetővé az eszközös vizsgálatokat, az orvos-beteg közötti kommunikációt, illetve a távolból történő betegfelügyeletet, hogy az orvosnak és a betegnek ne kelljen személyesen találkoznia – olvasható a Betegfókusz blogon. Ezzel rengeteg időt és fáradságot takaríthatnak meg a páciensek, ami különösen fontos egy nehezen közlekedő, az otthonát elhagyni nem kívánó beteg esetében. Emellett megtakarítható az utazásra fordított, illetve az egészségügyi intézményekben elkerülhetetlen várakozási idő is, ami a betegek kímélete mellett komoly előrelépést jelent a túlterelt intézmények számára is.
Jól érzékelteti a rendszer népszerűségét, hogy az Egyesült Államokban az American Telemedicine Association becslése szerint 2015-ben már mintegy 15 millió ember kapott segítséget virtuális viziten, s a szám folyamatosan növekszik. Magyarországon is komoly szükség van a telemedicina fejlesztésekre és a hasonló betegközpontú megoldásokra, hiszen ezek a betegek és az orvosok oldaláról is komoly előnyöket kínálnak.