Peter Sellars Mozartja
2005. szeptember 01. 00:00
Annak, aki tudni akarja, mire képes az opera mint komplex művészet – egymást erősítve zene és színház, mondhatnám: kettő az egyben –, két lehetőség közül kell választania. Vagy sűrűn jár külföldre opera-előadásokat nézni, vagy dvd-lemezeket vásárol. Az utóbbival még mindig olcsóbban jön ki. Bár megfosztja magát az élő színház varázsától, de cserébe viszonylag csekély erőfeszítéssel a legjobbakhoz juthat.
Különleges csemegét kínál a Universal Music Company, amikor kiváló kép- és hangrögzítéssel forgalomba hozza Peter Sellars két Mozart-rendezését. Az eredeti felvételek másfél évtizeddel ezelőtt készültek a Pepsico Summerfare Festivalon bemutatott előadások nyomán. Az amerikai Sellars, akit szeretnek fenegyereknek nevezni – az osztrák sajtó már most ijesztgeti a közönséget a jövőre esedékes Mozart-év projektjeinek általa fémjelzett egyikével –, Mozart mindhárom, Da Pontelibrettójára készült művét színpadra vitte. Közülük most a Figaro lakodalmát és a Don Giovannit ajánlom azoknak, akiknek az avítt operajátszásnál több élvezetet okoz a szabad alkotó szellem érvényesülése.
Különleges csemegét kínál a Universal Music Company, amikor kiváló kép- és hangrögzítéssel forgalomba hozza Peter Sellars két Mozart-rendezését. Az eredeti felvételek másfél évtizeddel ezelőtt készültek a Pepsico Summerfare Festivalon bemutatott előadások nyomán. Az amerikai Sellars, akit szeretnek fenegyereknek nevezni – az osztrák sajtó már most ijesztgeti a közönséget a jövőre esedékes Mozart-év projektjeinek általa fémjelzett egyikével –, Mozart mindhárom, Da Pontelibrettójára készült művét színpadra vitte. Közülük most a Figaro lakodalmát és a Don Giovannit ajánlom azoknak, akiknek az avítt operajátszásnál több élvezetet okoz a szabad alkotó szellem érvényesülése.
A teljes cikket csak regisztrált felhasználóink olvashatják. Kérjük jelentkezzen be az oldalra vagy regisztráljon!