2024. november. 25., hétfő - Katalin.
hirdetés
hirdetés

Nagy a növekedési lehetőség az egészségügyben

Növekedésre számít az egészségügyi szektor, de a zöld pénzügyek, és az MI még nem prioritás, derül ki egy friss kutatásból, amit az Economx idéz.

Az egészségügyi szektor döntéshozóinak nagy része (95 százaléka) a bevételek növekedésére számít 2024-ben, ugyanakkor olyan, más ágazatokban domináns trendek, mint az ESG (az Environmental (környezeti), Social (társadalmi) és Governance (irányítási) vagyis a zöld pénzügyek, és az AI (mesterséges intelligencia) egyelőre nem szerepelnek a prioritási lista élén – derül ki a DLA Piper által publikált globális riportból. A DLA Piper Hungary szakértői jogi és pénzügyi szempontból azonosították az egészségipar fejlődésének mozgatórugóit, valamint aktuális kihívásait a Life Sciences Index 2024 felmérés alapján.

Mint a lap írja: a riport alapján a válaszadók mintegy kétharmada 5-20 százalékos növekedést prognosztizál, jelentős innovációval és beruházásokkal. Az innováció és a növekedés felé elsősorban a portfólióbővítést látják követendő útnak a földrajzi terjeszkedéssel szemben, emellett meglátásuk szerint az AI nagyobb mértékű alkalmazása az üzleti értékláncokban segíteni fogja a digitális átalakulást, ezzel szintén hozzájárulva az ágazat növekedéséhez.

A szektort befektetői szempontok alapján a döntéshozók 70 százaléka tartja vonzónak. A válaszok szerint a legvonzóbb piacnak az  Egyesült Államok tekinthető, amelyet az  Európai Unió és Kína követ holtversenyben.

A klinikai vizsgálatokra vonatkozó előírásokat, valamint az adatvédelemre és a kiberbiztonságra vonatkozó szabályozást inkább akadályozó, mint ösztönző tényezőnek tartják a válaszadók – mondta Papp Gábor, a DLA Piper Hungary Life Sciences csoportjának társvezetője. Az egészségügyi szektoron belül a biopharma jár élen a tranzakciók terén, mind volumen, mind érték tekintetében, a tranzakciók típusát tekintve pedig a stratégiai együttműködések a legjellemzőbbek a vállalatok között.

A teljes információt ITT olvashatja

(forrás: Economx)
hirdetés

Könyveink