Mire költi pénzét a magyar?
Ruhára, egészségügyre vagy rekreációra költ többet egy átlagos magyar család? Az Eurostat adatait a hvg.hu idézte.
Új összeállítást közölt a 2017-es adatok alapján az Eurostat arról, hogy egyes országok háztartásai mire költik a pénzüket. A magyar háztartásoknál így néz ki a mix:
- háztartás, rezsi: 18,8 %
- étel, alkoholmentes ital: 18,2 %
- utazás: 13,2 %
- étterem, hotel: 9,2 %
- egyéb termékek és szolgáltatások: 8,4 %
- alkohol és dohány: 7,4 %
- rekreáció és kultúra: 7,2 %
- bútorok és egyéb háztartási eszközök: 4,4 %
- egészségügy: 4,2 %
- ruházat és cipő: 3,8 %
- kommunikáció 3,6 %
- oktatás: 1,6 %
A magyar családok az uniós átlaghoz képest fizetésüknek kevesebb százalékát költik a rezsire és ruhára, ám ételre, alkoholra, dohányra jóval többet. Élelmiszerre például csak a bolgárok (19,2 százalék), az észtek (20,3 százalék), a litvánok (21,6 százalék) és a románok (27,8 százalék) költenek többet arányaiban, míg az alkoholnál és a ciginél mindössze a lettek (7,9 százalék), a csehek (8 százalék), az észtek (8,1 százalék) és a luxemburgiak (8,3 százalék).
A rekreáció és kultúra főleg az északi népeknél megy nagyon, hiszen így néz ki az élmezőny: Dánia (11,5 százalék), Norvégia (11,5 százalék), Izland (11,2 százalék), Svédország (11 százalék) és Finnország (10,5 százalék).