Mi történhet egy beteggel, amikor ott sincs?
Milyen meglepetések érhetik azt, aki megnézi mit fizettettek ki az ő betegségére, ellátására hivatkozva az egészségügyi szolgáltatók a biztosítóval? – erről ír a Napi.hu.
Kellemetlen meglepetés érte egyik olvasónkat. Kíváncsiságból megnézte a kormányzati ügyfélkapun keresztül elérhető betegútját, ami nem várt képet tárt elé. A betegút szerint igénybe vett kezelések alapján már egyetlen ép foga sincs (ami nem fedi a valóságot), és több százezer forintos olyan tétel szerepel az itt látható TAJ-elszámolásokban, amelyeket igénybe sem vett – idézi fel a lap azt a konkrét esetet, ami alapján elindultak. A bonyodalmak csak növekedtek, amikor az olvasó a felfedezett visszaéélést jelezni próbálta az Országos Egészségbiztosítási Pénztárnak – a felkínált bejelentési lehetőség nagyon nem felhasználóbarát, állapítja meg a lap.
Az OEP szerint a rendszer 2006-os indítása óta 314 030-an kérdezték le a betegéletútjukat, összesen 1 166 183 esetben, s az elmúlt 5 évben (2008-2013 között) mindössze 1780-an tettek panaszt az ügyfélkapun a talált adatok pontatlanságs miatt.
Az egészségbiztosító adatai szerint az elmúlt öt év 1780 bejelentésének mintegy 90 százaléka egyszerű adminisztrációs hibának bizonyult az ellenőrzésnél. Vagyis az ellátás valóban megtörtént, de a kórházban, vagy a rendelőben a TAJ számot tévesen rögzítették, "elgépelték". S csak az esetek minimális hányadában került sor fiktív, ellátás nélküli elszámolásra - állította az egészségbiztosító a napi.hu-n.