hirdetés
2024. július. 16., kedd - Valter.
hirdetés

Mélyponton a betegelégedettség az európai egészségügyi rendszerekben

A STADA európai országokban végzett felmérése szerint a magyarok használják leginkább a Google-t, ha  egészségügyi kérdésünk van, írja az Economx.

A STADA 23 európai országban végzett reprezentatív felméréséből kiderül az is, hogy 10 éves távlatban leginkább a magyarok szerint vetnek be majd robotokat az egészségügyben, írja az Economx.hu

A STADA Health Report 2024 alapján az európaiak egészségügyi rendszerekkel kapcsolatos elégedettsége már negyedik éve csökken ugyan, de a hagyományos egészségügyi ellátásba vetett bizalom növekszik és bízunk a hagyományos orvoslásban is. 

Az immár 10. éve készülő riportba most először került bele Magyarország. 

A magyarok kiugróan magas számban tízből heten, míg a globális átlag tízből hatan választják az online keresőket, a különböző portálok cikkeit, amikor egészséggel kapcsolatos kérdésekről van szó. 

A hagyományos orvoslásban a magyarok döntő többsége tízből nyolcan bíznak, de bizonyos témákban sokan magunk is tájékozódnak az Interneten. Minden ötödik magyar szeret naprakész lenni az alternatív gyógymódok, például a homeopátia vagy az akupunktúra terén.

Sőt, a magyar társadalom nyitott a holisztikus orvoslásra. Kétharmada örülne, ha nemcsak a tüneteit, hanem a kiváltó okokat kezelnék, megelőznék.

Az egészségügyi szakemberek kritikus szerepet játszanak a rendszer összetartásában. A felmérés alapján a magyarok a szakembereket jónak tartják, és hiszik, hogy az orvosuk és a gyógyszerészük tudja, hogy mi a legjobb nekik – mondta Váradi György, a STADA magyarországi ügyvezetője.

Mi vagyunk a legelégedetlenebbek az egészségügyi rendszerünkkel, ami leginkább a hosszú  várólistákkal hozható összefüggésbe. A közegészségügy kapcsán egyébként globálisan is ez a legsúlyosabbnak tartott probléma. Azaz a válaszadók nagy része amiatt elégedetlen, mert nem kap időpontot. Ez az érték Magyarországon kiugró: nálunk közel az emberek háromnegyede tartja ezt problémásnak, míg globálisan a válaszadók 54 százaléka.

Magyarországon az elégedetlenkedők nagy része úgy látja, hogy az egészségügyi ágazat nem működik fenntartható módon. 

Ugyanakkor az egészségügyi személyzet elérése kevésbé probléma itthon, mint globálisan. Magyarországon kevésbé jellemző az is, hogy rossz minőségű ellátásban részesülünk mi vagy egy ismerősünk, mint a globális átlag.

(forrás: Economx)

Könyveink