hirdetés
2025. április. 24., csütörtök - György.
hirdetés

Magánegészségügy: fókuszban az ügyfélélmény

A megfelelő ügyfélélmény fejlesztése egy külön ágazat a marketingen belül, amely rohamos fejlődésnek indult az elmúlt időszakban.

A jövő egészségügyi szolgáltatásait a szuperdigitalizált térben képzeljük el. Ez azonban a megfelelő ügyfélélménnyel kezdődik, aminek fejlesztése egy külön ágazat a marketingen belül, és rohamos fejlődésnek indult az elmúlt időszakban. A személyre szóló páciensélmény – tervezéséhez azonban még kevés információ áll rendelkezésre; többek között ezen segíthet egy most zajló kutatás, amelynek eredményei az év végére várhatóak – derült ki a Marketing Summit keretében idén először szervezett Health & Care Marketing Konferencián.

A Várkert Bazárban szeptember 15-én megrendezett Marketing Summit – amelyen idén több mint ezer érdeklődőt vonzott – fennállása során először szentelt külön blokkot az egészségügyi marketingnek. Itt debütált a Positive Adamsky marketingügynökség új tagügynöksége, a Positive Health & Care, egy tematikus egészségügyi konferencia szervezésével, ahol több nézőpontból járták körbe az egészségügyi márkaépítést, az ügyfélélmény-tervezést és az innovációkat.

A pozitív élmény fél gyógyulás, a gyógyulás pedig többek közt a megértésen és az együttműködésen keresztül valósul meg. Nehéz élményként definiálni bármilyen egyészségügyi szolgáltatást, hiszen ösztönszerűen félünk minden beavatkozástól, de az a tapasztalás, ami a teljes folyamatot jellemzi, eldönti a szolgáltató, mint márka és a páciens későbbi kapcsolatát. Emiatt az egészségügyi marketingen belül a páciensélmény-tervezés vált a legfontosabb módszertanná, mert az élmény az, ami megkülönbözteti az állami egészségügyet a magánegészségügytől és ezen belül az egyes szereplőket egymástól. Ezen az egyedi módszertanon dolgozik a Positive Health & Care – mutatott rá Horváth Krisztina, a cég ügyvezetője, a konferencia egyik szervezője.  

Úttörő kutatás a jobb betegélményekért

Sok egészségügyi szolgáltató információhiánnyal küzd a páciensek igényeit tekintve, ezért Betegbarát néven indítottunk el hiánypótló, a személyre szóló betegút tervezését segítő kutatást – jelentette be Vaszary Ádám, a Positive Adamsky managing direktora. Az Ipsossal közösen végzett, kétlépcsős, országos reprezentatív és kvalitatív felmérés célja, hogy a korszerű betegcentrikus szolgáltatások öt területét körbejárva segítsen jobban megismerni a páciensek igényeit. A kutatásban a kényelmi, a minőségi és a testreszabott szolgáltatásokat, ezek támogatását, valamint a kommunikációs lehetőségeket vizsgálják. Az eredmények 2022. év végére várhatóak.

Az egészségügy ésszerűsítése

Az előadásokat követő kerekasztal-beszélgetés résztvevői között egyetértés volt arra vonatkozóan, hogy szükséges ésszerűsíteni a szolgáltatásokat, a digitalizációval és a prevenciós szolgáltatásokkal lerövidíteni a betegutat.

Póda Tamás, a SYNLAB kereskedelmi vezetője leszögezte: egyértelmű cél, hogy az ügyfelek tünetmentesen is eljöjjenek vizsgálatokra, hiszen az időben történő betegségfelismerés sokkal kevesebb időbe és pénzbe kerül a későbbiekben. Ebben nyújthatnak segítséget az új genetikai, mikrobiom vizsgálatok, hiszen ezek előre jelezhetnek bizonyos betegségeket, a terápiák pedig célzottabbak lehetnek.

Lancz Róbert, a Doktor24 Csoport vezérigazgatója és társalapítója szerint egy nagy szolgáltatónak etikusnak kell lennie és nem szabad „túlfogyasztatnia” a hozzá forduló betegeket, vagyis csak olyan vizsgálatokat ajánlhat, amelyre valóban szükség van.

Bartók János,az Union-Érted Ellátásszervező Kft. ügyvezető igazgatója elmondta, a betegellátásban is fontos az egészséges egyensúly megteremtése, hiszen a biztosító számára a kárhányad a mérvadó. Ennek érdekében célszerű előszűrni a pácienseket, hogy csak az menjen személyes konzultációra, akinek a telefonos egyeztetés nem elegendő az illetékes szakemberrel.

Ma 1,1 millió egészségpénztári tag van Magyarországon, de az éves szinten 1000 milliárd forint feletti magánegészségügyi költéseknek csak nagyon kevés része, mindössze 70 milliárd forint megy keresztül az egészségpénztárakon – mutatott rá dr. Váradi Péter, a Prémium Egészségpénztár vezető stratégiai tanácsadója. A szakember szerint a biztosítóknak nem az az érdekük, hogy egy bizonyos ellátás iránt felkeltsék az érdeklődést, hanem hogy az ügyfelek minél nagyobb egészségnyereséggel költsék el pénzüket.

A Marketing Summit Health & Care Konferencia anyagai szeptember 26-tól teljes terjedelmükben elérhetőek a Summit Play oldalán.

(forrás: positiveadamsky.hu)

Könyveink

  • learn more Inkretintengelyen ható terápia a diabetológiai gyakorlatban

    Az utóbbi mintegy két évtizedben a 2-es típusú diabetes került a figyelem középpontjába a...

  • learn more Álláskeresők könyve

    Hányan keresnek ma állást Magyarországon? Hányan készülnek feladni, és ami rosszabb, hányan adták, adják fel? Hiánypótló könyv magyar szerzőtől az...

  • learn more A gasztroenterológia története

    Az orvoslás önálló, sajátos arculattal rendelkező területe az egyetemes tudománynak, és szerves része az általános...

  • learn more Delfi örökösei - Önismereti csoportok – elmélet, módszer, gyakorlat

    Végre megjelent a hetedik kiadás! Ami – néhány kisebb javítástól eltekintve – azonos...

  • learn more Csoportdinamika

    Ez a könyv Rudas János harmadik műve a csoportokról. Aki korábban tanulta és gyakorolta az önismereti, személyiségfejlesztési, emberierőforrásfejlesztési...

  • learn more Rurik Imre (monográfia) FÉRFIGYÓGYÁSZAT

    A monográfia a férfiak szomatikus, mentális és szociológiai sajátosságait taglalja, amelyek a "férfiléthez" köthetők,...

  • learn more A magánpraxis-marketing kézikönyve

    A magyar privát egészségügy robbanásszerű növekedésének lehetünk tanúi. De évről évre már nem csak a magánpraxisokban...

  • learn more Ritka betegségek – küzdelem az élet határain

    Ritka betegségek – diagnosztikai kihívások című könyv folytatása, további esetek ismertetésével. A klinikai és...

  • learn more Az agyvelő boncolása

    Ez a könyv az agyvelő normális anatómiájával foglalkozók, tehát elsősorban az egyetemi hallgatók számára készült. A szövettani, élettani és...

  • learn more Orvosi latin szógyűjtemény

    A szótárban a címszavak összeállításánál irányadó szempont az volt, hogy a tanuló megtalálja benne azokat a szavakat, amelyek a további...

  • learn more Szemészet

    Napjainkban új kihívások várnak a szemésztársadalomra. A népesség elöregedésével nő az időskorban előforduló szembetegségek száma. A 80 éven felüli lakosság...

  • learn more Ars neurologiae

    Régiesen szólva, idegorvos vagyok. Bármit tanultam vagy csináltam ezen kívül, a világ látását számomra a foglalkozásom határozza meg. Mielőtt...

  • learn more MENSCHENWÜRDIGES STERBEN – RECHTSLAGE ZUR STERBEHILFE IN EUROPA

    A tartalomból: Kálmán Györgyi: Einführung Mihály Filó: Kampf um die Objektivität. Die...

  • learn more A szem fénytörése

    Az 1922-ben megjelent könyv már akkor is hiányt pótolt a szem fénytöréstanának összefoglalásában. A szemorvos a szemmel inkább mint szervvel szeretett...

  • learn more Gyógyszertámogatás

    A fejlett és közepesen fejlett országokban a gyógyszerek jelentős részét az állam, illetve az annak alrendszereként működő társadalombiztosítás...

  • learn more A születéstől az élhető filozófiáig

    Bagdy Emőke Professzor asszony ajánlásából az NKA pályázati támogatásához: Tornyossy Mária könyve nagy tapasztalatú...

  • learn more Reflective recovery

    In this book we invite the reader to take a few steps into the “multiverse” of 12-step fellowship recovery cultures. These fellowships exist in many different...

  • learn more A hasnyálmirigy daganatai

    A hasnyálmirigy daganatai az elmúlt négy évtizedben gyakoribbá váltak, és a hasnyálmirigyrák ma már a vastagbél- és a gyomorrák után az...

  • learn more Májsebészet

    A könyv elsődleges célja olyan májsebészeti munka létrehozása, amely segítséget nyújthat ügyeleti éjszakán a fiatal szakorvosnak, ha többek között rupturált...

  • learn more Utazás- orvostani ismeretek gyógyszerészeknek

    A magyar utazók több mint 92%-a Európán belül utazik, ahol nincs fertőző megbetegedési veszély, civilizáltak a...