Kóla, puska, sült krumpli
Veszedelmes médiamókus?
Egy dokumentumfilm, amelyet a díszbemutatója után 13 perces vastapssal fogadott a közönség. Egy rendező, aki odamondogat az amerikaiaknak, még Oscar-díjjal a kezében is. Mellesleg nemcsak filmen: frissen megjelent könyvének címe: Hülye fehér ember.
A hazai bemutatás előtt Michael Moore filmjéről mindössze annyit tudtunk, hogy van benne egy kövér, szakállas, baseball-sapkás tengerentúli mókus, aki „ideális” amerikai külsejét álcaként használva operatőrével gátlástalanul beront bankokba, hivatalokba, iskolákba, otthonokba, és megdöbbentő dolgokat tár a néző szeme elé. Az Oscar-díj átadásakor aztán, amikor tanúi lehettünk annak, milyen vehemenciával intézett kirohanást az egész amerikai politikai rezsim ellen, meggyőződhettünk róla, hogy Michael Moore nem csupán a filmvásznon ilyen szuggesztív jelenség. A Kóla, puska, sült krumpli, a rendező one-man-show-ja megmagyarázza ezt az indulatot.
A film eredeti címe, a Bowling for Columbine arra utal, hogy azok a diákok, akik 1999-ben a Columbine általános iskolában társaikra és tanáraikra tüzet nyitottak, sokukat megölve és még többet megsebesítve közülük, a véres tett reggelén iskolai bowling-órán vettek részt.
A teljes cikket csak regisztrált felhasználóink olvashatják. Kérjük jelentkezzen be az oldalra vagy regisztráljon!