Életmentő szoftvert fejlesztett ki a máltai szeretetszolgálat
Okostelefonokra letölthető életmentő szoftvert fejlesztett ki a Magyar Máltai Szeretetszolgálat - jelentette be Győri Lajos, a szervezet ügyvezető alelnöke.
Az elmúlt évek tapasztalatai azt mutatják, hogy az emberek sok esetben azt sem tudják, hogyan kell mentőt hívni, nem tudnak hatékonyan segíteni a bajban - mondta a Győri Lajos. Ebben nyújt segítséget az általuk kifejlesztett szoftver, amelybe húszéves mentőszolgálatuk mintegy 35 ezer bevetésének tapasztalatait sűrítették bele.
Az alkalmazás elindításával a főmenüből közvetlenül lehet mentőt hívni, méghozzá úgy, hogy Európa egész területén egy gombnyomással az aktuális ország mentőszolgálatát tárcsázza a telefon. Emellett segít felkészülni azokra a kérdésekre, amelyek a mentőszolgálat diszpécsere tesz fel, például megmondja, hol vagyunk, hová szeretnénk mentőt hívni.
Ezenkívül tartalmaz egy gyorsan, könnyen érthető szakmai útmutatót, amely a leggyakrabban előforduló balesetek, rosszullétek esetén nyújt hasznos tanácsokat. A Máltai Szeretetszolgálat ügyvezető igazgatója szerint a tananyag tíz perc alatt elolvasható. Mint mondta, a program tananyagát folyamatosan frissítik majd, de bővíteni nem tervezik, mivel a cél éppen az, hogy sürgős esetben a lehető legrövidebb idő alatt használható legyen.
A szoftvert péntektől lehet letölteni a Magyar Máltai Szeretetszolgálat honlapjáról az okostelefonokra, ahol a teljes tananyag is olvasható.
A sajtótájékoztatón Mártai István, az Országos Mentőszolgálat főigazgatója azt mondta, a máltai mentőszolgálattal az elmúlt húsz évben gyümölcsöző volt együttműködésük. A szeretetszolgálat által kifejlesztett szoftver kapcsán pedig azt hangsúlyozta: ez is azt mutatja, van még lehetőség, hogy a rászorulók időben, megfelelő segítséget kapjanak.