Az elégedett páciens
Felmérés a fekvőbeteg-ellátás megítéléséről
Leginkább a 15-30 éves korosztály ítéli meg kritikusan a hazai kórházakat. Ők azok, akik a legelégedetlenebbek az intézményekben felszolgált ételek mennyiségével és minőségével, az orvosok és a nővérek lelkiismeretességével, a betegszállítók viselkedésével. Ez talán a legszembetűnőbb megállapítása a szaktárca februárban készült és most nyilvánosságra hozott országos betegelégedettségi vizsgálatának, amelyet 102 intézményben mintegy 12 ezer páciens megkérdezésével végeztek.
Bár a fiatalok elégedetlenek, a fekvőbetegek 97,6 százaléka meglepő módon mégis megfelelőnek tartja a kórházi körülményeket. Ebben szerepe lehet annak, hogy ma már szinte mindenki ismeri az ágazat helyzetét, így nem kérik számon az úgymond ideális állapotot, miként az is jelentős tényező lehet, hogy a sürgősséggel érkezők 84 százalékával azonnal, 13 százalékukkal pedig egy órán belül foglalkozni kezdtek. Ugyanakkor független a magas arányú elégedettség attól, hogy korábban kezelték-e az illetőt az adott helyen. A válaszadók csaknem kétharmada feküdt már az adott intézményben: a felmérést végző SaLute Kkt. megállapításai alapján az országos intézetekben legalacsonyabb, a területi kórházaknál a legmagasabb a visszatérők aránya. A lakóhely mellett a második legfontosabb szempont a betegek kórházválasztásában az orvos személye: a manuális szakmáknál, a szülészetben és a pszichiátrián inkább a szakember, a belgyógyászat, traumatológia esetén főként a területi elhelyezkedés dönt abban, hol kezelteti magát a beteg.
A teljes cikket csak regisztrált felhasználóink olvashatják. Kérjük jelentkezzen be az oldalra vagy regisztráljon!