A Nagy Könyv
Népszavazás az irodalomról
Az az „olvasás-népszerűsítő” akció, amely ebben a hónapban eléggé nagy felhajtással kezdődött és egész évben tartani fog, csak nagyon- nagyon távolról emlékeztet a szocializmus hajnalán fogant – amúgy nem egészen eredménytelen vagy hatástalan – köznevelési kampányokra; ma ugyanis az olvasás sokkal rosszabb helyzetben van, mint évtizedekkel ezelőtt. Nemcsak a komputer és az internet, nemcsak a szórakoztatóipar nyomulása, de a mindennapi élet ritmusa és az információrobbanás is „betesz” az olvasásnak – hol is az a kényelmes, öblös karosszék a pergamenernyős állólámpa mellett, meg a hozzávaló néhány nyugalmas, csöndes óra?!
A Nagy Könyvet eredetileg „The Big Read”-nek hívták. Anglia több hónapon át lázban égett, a legnagyobb sztárok kampányoltak kedvenc könyvük mellett, a nép meg szavazott, olvasóköröket alakított, vitafórumokon mérte össze (hang)erejét, majd végül győztes született: a Micimackó (nem Karinthy fordításában).
A teljes cikket csak regisztrált felhasználóink olvashatják. Kérjük jelentkezzen be az oldalra vagy regisztráljon!