A felnőtt műsorokba száműzik a csokoládéreklámokat
A gyermekeknek szóló élelmiszerreklámok önkéntes korlátozását vállalta nyolc jelentős magyarországi vállalat – adta hírül az MTI.
A cégek azt rögzítették, hogy a kifejezetten a gyermekek táplálkozási igényeire szabott termékeik kivételével nem hirdetik áruikat olyan médiaközönségnek, amely legalább 35 százalékban tizenkét évesnél fiatalabb gyermekekből áll, vagyis például az édességreklámok nemcsak a gyermek-, hanem a családi filmek elől is eltűnnek.
A megállapodást a Coca-Cola, a Danone, a Ferrero, az Intersnack, a Kraft Foods, a Mars, a Nestlé és az Unilever képviselői írták alá. A cégek vállalják azt is, hogy az internetes hirdetéseikben, valamint saját honlapjaikon is korlátot szabnak hirdetéseiknek, emellett nem folytatnak termékekkel kapcsolatos kommunikációt az általános iskolákban, kivéve, ha ezt az iskola vezetése kéri.
Fazekas Ildikó, az Önszabályozó Reklámtestület főtitkára emlékeztetett arra, hogy a vállalás az Európai Bizottság 2005-ben indult kezdeményezése nyomán született, amely arra bátorította a vállalatokat, hogy tegyenek az egészséges életmód előmozdításáért.