2024. április. 19., péntek - Emma.

"Ha rám hallgatsz, megharmincszorozod az eladásaidat"

Aki ilyet ígér, az alighanem vagy szélhámos, vagy komolytalan. Arról kérdeztük Folk Györgyöt, a Skizz Meggyőzéslabor vezetőjét, mit gondol a bombabiztos módszerekről és a tuti sales stratégiákról.

– Meggyőzőnek találja a címben elhangzó ígéretet?

– A kérdése arról árulkodik, hogy Önnek is gyanús az ilyen ígéret.

– Bevallom igen. Nekem azonban nem szakterületem a mások meggyőzése, ellentétben Önnel.

– A Skizz-t azért alapítottuk, mert szerintünk a meggyőzés nem „szakterület“ kérdése. A meggyőzésre mindenki rászorul és képes is. Ehhez az emberi alap valamennyiünkben ott van. Annyi biztos, hogy közel két évtizede dolgozom ezen a területen és ezalatt sokmindent kitapasztaltam. Ami a a címbéli ígéretet illeti: nem nyitnék ilyen bombasztikus állítással, ha valakit rá akarnék venni valamire. Minden meggyőzési folyamatban fontos persze, hogy már a kapcsolatfelvétel kezdetén bedobjunk egy jó horgot, meg kell gondolnunk azonban, hogy azzal ajánlatot teszünk vagy csak várakozást kivánunk kelteni. Túl könnyű ígéretek csak a naív érdeklődőkben kelthetnek bizalmat. Ha mi komoly megbízókat akarunk, másképp kell nyitnunk.

 

– Eszerint azt tanítják a Meggyőzéslaborban, hogyan lehet valamire rávenni embereket?

– A Meggyőzéslaborban valójában nem tanítunk, hanem élethelyzeteket teremtünk. Az emberekkel való boldogulást mindenki az életben tanulja meg, nekünk a „laborban“ ezt kell létrehozni. Az életben az ember nyomás alá kerül, mert el akarja érni a céljait. Résztvevőinknek itt mindent a saját bőrükön kell megtapasztalni – nem véletlen, hogy laborjaink készségműhelyek, az idő nyolcvan százalékát esetjátékok teszik ki. Nincsenek előre csomagolt, abszolút igazságok és bombabiztos módszerek, amiket szolgai módon el kéne fogadni - minden állítás megvitatható. Az esetjátékok során mindenki magának bizonyít. Mi sem a megoldást tudjuk jobban, hanem azt, hogy hogyan kell életszerű környezetet teremteni ahhoz, hogy egyre jobb megoldások keletkezzenek.

 

– Tehát nem tanítanak, hanem inkább tréningeket tartanak?

– A tréningnek mint technikának megvannak a maga korlátai, és ezektől mi szabadulni kívánunk. A Skizz ugyanis – ellentétben az iparszerű tréningek többségével – nem alkalmazkodik egy-egy vállalat helyzetéhez és elvárásaihoz. A labor nem igazodik a vállalatokhoz és a személyekhez, hanem úgy fejleszettük ki és tudjuk újra meg újra változatlan, szigorú keretek között működtetni, hogy mindenki a maga helyén megtalálja benne a saját továbbfejlődését. Az életszerűségben és a dogmamentességben kívánunk különbözni a szokásos tréningformától. Nagy előny az is, hogy sok helyről, sokféle háttérrel érkeznek a résztvevők, és mindannyian más felkészültségi szinten állnak. Ez a fajta sokszínűség további előnyöket nyújt - segít, hogy eltávolodjunk a napi rutintól, és átgondoljuk a megcsontosodott beidegződéseinket. Mindenki azzal az érzéssel menjen haza, hogy ő szívesen győz meg az ügyéről másokat és magabiztos ennek módjában.

 

– Kiknek szól elsősorban ez a fajta labor, kik tudnak a legtöbbet profitálni belőle?

– Tapasztalataink szerint azok a szakemberek veszik a leginkább hasznát a Skizznek, akiknek valamely bonyolult szakterületen kell szakértőnek lennie, és ezért a figyelmükből kevesebb jut a meggyőzés személyes vonatkozásaira. Más szavakkal, olyan vállalati kulcsemberekre, közép- és egyszemélyi vezetőkre gondolok, akik akár személyesen, akár a beosztottjaikon keresztül gyakran kerülnek meggyőzési és tárgyalási helyzetbe, mert személyükben képviselik az „ügyet“: terméket, projektet, vagy társadalmi küldetést. Ott, ahol az „értékesítés“ már túl szűk és sematikus a valósághoz képest. Itt említem meg azt is, hogy három különböző programunk segíti az egymással összefüggő készségek fejlesztését: a személyes meggyőzést, a sikeres tárgyalást és a meggyőző előadást.

 

– Lehet-e konkrét számokkal is mérni az eredményeket?

– Természetesen, ha igény van rá, a laborokhoz kapcsolódóan mérhetővé tudjuk tenni az eredményt, a személyes kapcsolatok számában, minőségében és tartalmában meglévő többletet, ami a vállalat számára többlet haszonként fog megtérülni.

 

– Akkor már csak pár gyakorlati kérdést tennék fel: mikor, hol és mennyiért lehet részt venni a fejlesztő laborgyakorlatokon?

– A laborok 1 napos változata a vállalatot képviselő munkatársak vezetőinek és személyügyi vezetőknek szól. Ilyet idén már csak december 1-én rendezünk Budapesten. Maguk a meggyőzéslaborok 3 naposak, ideális vidéki környezetben 2012-ben folytatódnak. Az árainkról és a jövő évi laborok időpontjairól a honlapunkon lehet tájékozódni. Élethelyzeteink és mi magunk is a hazai viszonyokhoz alkalmazkodunk, és árainkat is így alakítjuk.


 

A Skizz Meggyőzéslabor, melynek vezetője Folk György, három szakember társulása a különféle üzleti helyzetekben való személyes boldogulás elősegítésére.


Skizz Meggyőzéslabor – www.skizz.hu


 




cimkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
hirdetés