hirdetés
hirdetés

Marketingpirula cikkei

  #1
2005-02-01 00:00:00
 Néhány éven belül csődközeli állapotba kerülhet Európa egykor csillogó gyógyszeripara – állítja az Európai Gyógyszergyártók idei közgyűlésén megválasztott új elnöke, dr. Franz Humer (a Roche vezérigazgatója). Az Egyesült Államok látványosan maga mögé utasította kontinensünk gyógyszerkutatóit és -vállalatait.
 Az új elnök Európa politikusait hibáztatja a helyzetért. „Az európai emberek szerint a jobb egészségi állapot az, ami leginkább képes javítani az életminőségen. Az innovatív gyógyszerek vezető szerepet tudnak és fognak játszani abban, hogy az EU állampolgárai hosszabb, egészségesebb és tartalmasabb életet élhessenek. A központi kérdés az, hogy támogathatjuk- e azt a politikát Európában, ami korlátozza a hozzáférést a jobb egészségügyi ellátáshoz, beleértve az innovatív gyógyszereket. A válaszom világos: Nem!” – mondta az elnök a szövetség éves közgyűlésén.
  #2
2005-02-01 00:00:00
 A Mediagnozis adatai alapján a harmadik legnagyobb reklámköltő iparág a vény nélküli gyógyszegyógyszerek, illetve a gyógyhatású készítmények piaca. A listaáron mért közel 23 milliárd forintos költés 23 százalékos növekedés a tavalyi évhez képest – ezzel az 5. helyről a 3. helyre ugrott az OTC-piac, megelőzve például a bankok vagy a szeszes italok hirdetéseit.
 A Roche és a Wyeth 3 milliárd forint feletti listaáras költéssel abszolút vezetője ennek a piacnak. A 2005-ös OTC-hirdetési eloszlásra a Roche felvásárlása lehet a legnagyobb hatással. A svájci cég Consumer Healthcare részlegének új tulajdonosa a Bayer, amely 765 milliós költéssel (9. hely) szintén meghatározó szereplője a vény nélkül kapható gyógyszerek piacának.
hirdetés
hirdetés
hirdetés

A december végén megjelent jogszabály változások, így a fix díj elvonása, és az új indikátor rendszer bevezetése korántsem segíti a magyar közfinanszírozott alapellátás működését.