hirdetés
2018. január. 21., vasárnap - Ágnes.
hirdetés

Életmód és spermiumszám

Bizonyos életmódbeli tényezőkkel kedvezően befolyásolható a férfiak spermiumszáma, javítható a spermiumképük, írja a PharmaOnline.

hirdetés

A spermiumszám, azaz az egy ejakulátumban található spermiumok száma, a spermiumkép vizsgálatának egyik alapvető összetevője, amit a sperma rutin analízise során rendszerint meghatároznak, és ami a férfi fertilitás egyik kulcsfontosságú meghatározója, írja a PharmaOnline.

Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) szerint egy egészséges ejakulátum legalább 15 millió spermiumot tartalmaz milliliterenként vagy legalább 39 millió spermium található benne összesen.

A nyugati országokban csökken a spermiumszám

1973 és 2011 között Észak-Amerikában, Európában, Ausztráliában és Új-Zélandon mintegy 59,3 százalékkal csökkent a férfiak spermiumszáma – derül ki a legújabb, 2017-ben napvilágott látott vizsgálati eredményekből is. Ezeket a tendenciákat felismerve még inkább lényeges azoknak a természetes módszereknek a megismerése, amik alkalmazása a gyógyszeres kezelést megelőzően is hozzájárulhat a spermiumkép javításához, a spermiumszám emeléséhez.

Hogyan növelhető a spermiumszám?

  • Kövérek, túlsúlyosak fogyása, fizikai aktivitásának fokozása
  • Stresszcsökkentés
  • Dohányzás abbahagyása
  • Az alkoholfogyasztás és a droghasználat kerülése
  • Antioxidáns (pl. szelén, C-vitamin, E-vitamin, koenzim Q10, L-karnitin) bevitel növelése
  • Megfelelő folsav- és cink-ellátottságról való gondoskodás
  • A gyógyszeralkalmazás minimalizálása (a spermiumszámot kedvezőtlenül befolyásolhatják: pl. egyes antibiotikumok, antiandrogének, gyulladáscsökkentők, antipszichotikumok, kortikoszteroidok, anabolikus szteroidok, exogén módon bevitt tesztoszteron, metadon)
  • Környezeti ártalmaknak való kitettség (pl. munkahelyen) mérséklése
  • Görögszéna magot vagy indiai ginzenget (= álombogyó, Withania somnifera vagy ashwagandha) tartalmazó készítmények fogyasztása
  • Megfelelő kalcium- és D-vitamin-ellátottság
  • Többszörösen telítetlen zsírsavak (pl. ómega-3-zsírsavak) bevitelének fokozása, a transz-zsírsavak fogyasztásának visszaszorítása
  •  A szója- és a fitoösztrogén-tartalmú ételek fogyasztásának kerülése

Fotó: 123rf
Fotó: 123rf

Spermiumszámot növelő összetevőkben gazdag ételek

Néhány zöldség, gyümölcs és élelmiszer fogyasztása – tekintettel az összetevőikre, és azok spermiumszámot kedvezően befolyásoló hatására – előnyös lehet:

  • banán
  • brokkoli
  • citrusfélék
  • diófélék
  • étcsokoládé
  • fokhagyma
  • ginzeng
  • halak, tenger gyümölcsei
  • kelkáposzta
  • kurkuma
  • leveles zöldségek
  • spárga
  • spenót
  • teljes kiőrlésű termékek

(Forrás: MNT)

(forrás: PharmaOnline )
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés