hirdetés
2024. március. 28., csütörtök - Gedeon, Johanna.

Megtévesztő fogászati hirdetésekre figyelmeztetett a GVH (reagált a cég)

Megtévesztették a fogyasztókat a MindentMent fogászati lánc üzemeltetőjének hirdetései – ezt állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH).

Az első jogsértését elkövető magyar kisvállalkozás önként korrigálta a problémákat, ezért a hatóság bírság helyett figyelmeztetésben részesítette. Eljárásával a GVH megelőzte a fogyasztók jövőbeli megtévesztését.

A nemzeti versenyhatóság vizsgálata feltárta, hogy a fogászati klinika-láncot működtető MindentMent Egészségügyi Szolgáltató Kft. kereskedelmi gyakorlata több ponton tisztességtelennek minősült a fogyasztókkal szemben. A cég ugyanis nem tudta alátámasztani a honlapjának és közösségi reklámjainak egyes állításait (pl. „piacvezető”, „az ország legkedvezőbb árai”, „országosan egyedülálló dupla garancia”, „környezettudatos rendelő”). Szintén jogsértőnek bizonyult a vállalkozás egyoldalú ügyfélvélemény-megjelenítési gyakorlata: a cég ugyanis kizárólag a kedvező visszajelzéseket tette közzé honlapján, mellőzve erről a fogyasztók megfelelő tájékoztatását.

A fogklinika-lánc az eljárás során együttműködött a versenyhatósággal: elismerte egyes jogsértéseit, módosította az alátámasztatlan reklámállításokat és korrigálta a megtévesztő vélemény-feltüntetési gyakorlatát is. A GVH Versenytanácsa emellett tekintettel volt arra, hogy a cég kis- és középvállalkozásnak minősül, valamint első alkalommal követett el versenyjogi jogsértést. A hatóság ezért eltekintett a bírság kiszabásától és figyelmeztetésben részesítette a vállalkozást. A Gazdasági Versenyhivatal egyúttal arra kötelezte a céget, hogy alakítson ki megfelelő vállalati eljárásrendet a jövőbeli hasonló jogsértések elkerülésére, és a megadott határidőn belül igazolja ennek bevezetését a hatóság felé.

A MindentMent Kft. reakciója

A döntésre a MindentMent Kft. úgy reagált, mindent megtesznek, hogy a legapróbb részletekig megfeleljenek a jogszabályoknak.

Aranyi Rita, a MindentMent fogászati rendelők igazgatója közleményben hangsúlyozta, elkötelezettek a tisztességes üzleti magatartás mellett, szerintük a gyakorlatban nagyon nehezen betartható a szabályok egy része. Elismerik, hogy hibáztak, és mindent megtesznek, hogy a legapróbb részletekig megfeleljenek a jogszabályoknak.

(forrás: Gazdasági Versenyhivatal)
hirdetés

Könyveink