hirdetés
hirdetés
2019. szeptember. 15., vasárnap - Enikő, Melitta.
hirdetés

Fórum előtt a curriculum reformja

Még a curriculum reform 2019/20-as tanévben tervezett bevezetése előtt egyeztetésre hívták a hallgatókat egy fórum keretében, hogy alkalmuk legyen kérdéseket, észrevételeket megfogalmazni az újításokkal kapcsolatban.

Dr. Kellermayer Miklós, az Általános Orvostudományi Kar megválasztott dékánjának előadása után a hallgatói felvetésekre dr. Merkely Béla rektorral közösen válaszoltak a Nagyvárad téri Elméleti Tömbben rendezett hallgatói fórumon.

Merkely Béla rektor az eseményt megnyitva elmondta: a fórumot azért rendezték meg külön-külön a magyar és az idegen nyelvű képzésben résztvevők számára, hogy a reform elindulása előtt még véleményt tudjanak alkotni a hallgatók, esetleg az ő észrevételeik alapján finomítani lehessen a részleteket. „Azt szeretnénk önöknek megtanítani, ami majd orvosként a feladatuk lesz, és amire rezidensként építeni lehet a szakorvosi készségeket, ezzel a szemmel nézzék a reform elemeit” – szólt Merkely Béla.

A célunk, hogy nagyon hatékonyan tudjuk képezni az általános orvosokat – kezdte előadását Kellermayer Miklós megválasztott dékán, aki rektori biztosként a modern orvosképzési program kimunkálásán dolgozik hónapok óta. Az általános orvos önálló, kritikus gondolkodásra és bizonyos típusú orvosi döntéshozatalra már képes személy kell, hogy legyen – definiálta a Biofizikai és Sugárbiológiai Intézet igazgatója. Hozzátette, hogy ismernie kell például a sürgősségi ellátás első 15 percét, fontos, hogy képes legyen a további szakosodásra és az élethosszig tartó tanulásra. A reform kidolgozásának legfontosabb eszközei között említette a tantárgyi hierarchia és moduláris szerkezet tisztázását, a tantárgyi átfedések megszüntetését, az orvosképzés gerincének, vagyis egyes fontosabb tantárgyak újragondolását, valamint különösen a klinikai gyakorlati oktatás megerősítését.

Fotó: Kovács Attila – Semmelweis Egyetem
Fotó: Kovács Attila – Semmelweis Egyetem

Kellermayer Miklós leszögezte, hogy a tantárgyi logika a megújult tantervben is megmarad, nem fog „a feje tetejére állni” az orvosképzés, csak hatékonyabb struktúrát kívánnak kialakítani. A reformot első körben a 250. jubileumi évben (2019/20-as tanév) a modulhatárokon, azaz az 1., 3., 4. és 6. évfolyamokban tervezik bevezetni.

A reform részleteit ismertetve elmondta: az elméleti modult az első két évben, a preklinikumot a 3. évben, és a klinikai modult a 4-5. évben blokkosított rendszerben oktatják majd úgy, hogy minden modulban az oda tartozó tantárgyak jelennek meg. A 6. év pedig egy gyakorlati, szigorló év.

Az orvosképzés gerincét adó tantárgyak az anatómia, élettan, biokémia, patológia, farmakológia, belgyógyászat és a hozzájuk szorosan kapcsolódó tárgyak lesznek, ezeket támogatják a transzlációs medicina, a labormedicina, az orvosi képalkotás, a magatartástudománnyal, viselkedéstannal és elmegyógyászattal foglalkozó tantárgyak pedig tovább differenciálják az orvosi tudást. Fontos változtatásként említette Dr. Kellermayer Miklós az egészség megtartását célzó, mind a 6 tanéven átívelő testnevelés bevezetését, amivel kapcsolatban a fórumon elhangzott kérdésekre válaszolva Dr. Merkely Béla elmondta: minden rendszeresen végzett sporttevékenységet elfogadnak majd, helyszíntől és sportágtól függetlenül.

Bővebben a Semmelweis Egyetem honlapján.

(forrás: Semmelweis Egyetem )
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
hirdetés
hirdetés

Könyveink