hirdetés
2024. november. 22., péntek - Cecília.
hirdetés

 

Mit jelez a Facebook-ismerősök száma?

Az aktív Facebook-felhasználók száma világszerte meghaladja a 800 milliót, ezért a közösségi oldal különféle hatásait egyre többen vizsgálják. Egy most megjelent brit tanulmány arra világított rá, hogy összefüggés mutatkozik a Facebook-ismerősök száma és az agy bizonyos területeinek mérete között.

A brit University College London munkatársai 125 egyetemista agyáról készített felvételeket tanulmányoztak, akik mindnyájan aktív Facebook-felhasználók voltak. A kutatás során feltérképezték a résztvevők virtuális és valós baráti kapcsolatait is.

Az eredmények szerint markáns összefüggés van a Facebook-ismerősök száma és az agy bizonyos területein található szürkeállomány mérete között – írja az [origo]. Az egyik ilyen terület az érzelmi reakciók és emlékek feldolgozásában szerepet játszó amigdala, amelyben a szürkeállomány mennyisége jóval nagyobb volt azokban, akik akár a valódi életükben, akár Facebookon sok baráti kapcsolattal rendelkeznek. A másik három agyterület, amely kapcsolatot mutatott az online aktivitással, de nem állt összefüggésben a valós életben lévő barátok számával, többek között az emlékezésben, a tájékozódásban, az élőlények mozgásának érzékelésében és a más emberek pillantására adott válaszreakcióban játszik szerepet.

"Úgy tűnik, hogy bizonyos agyterületek érdekes módon kapcsolatban állnak a valós és virtuális barátaink számával – áll a brit tudományos akadémia szaklapjában, a Proceedings of the Royal Society B című folyóiratban megjelent tanulmányban. A kérdés csak az, hogy ezek a struktúrák módosulnak-e idővel, vagyis hogy megváltoztatják-e az agyszerkezetet a közösségi oldalak."

Az agy szerkezetének tanulmányozása mellett a tudósok azt is vizsgálták, van-e összefüggés a facebookos barátok száma és a valós baráti kapcsolatok száma között, és eredményeik szerint a virtuális és a valódi ismerősök száma nagyjából megegyezett. 

(forrás: origo)
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
hirdetés

Könyveink